Agenţia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii în Educaţie (AEACE) este de părere că suma 10 milioane de euro - banii necesari pentru „punerea în practică” a tezelor cu subiect unic - ar trebui cheltuită pentru a asigura condiţii mai bune de desfăşurare a tezelor. Ministrul Cristian Adomniţei a declarat, însă, că Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) are toate dotările necesare desfăşurării acestui examen şi că va avea o metodologie a desfăşurării tezelor abia peste „trei pilotări”. AEACE susţine însă că înlocuirea testelor naţionale cu tezele unice ridică o probemă de dotare, nelămurită pînă la această oră. „Diferenţa între numărul centrelor de examen pentru teste naţionale - 1.100 - şi numărul şcolilor generale din România - 8.853 - unde urmează să se susţină tezele unice, la clasele a VII-a şi a VIII-a, implică dotarea în timp scurt cu logistica de transmitere şi multiplicare a subiectelor, în aşa fel încît subiectele tezelor unice să ajungă simultan în 8.853 de şcoli! Pînă în 5 decembrie 2007, această logistică (computere, copiatoare, imprimante, fax-uri, strcturi interne de reţele, reţele de internet, etc.) trebuie asigurată în nu mai puţin decît 7.753 de şcoli, investiţia minimă fiind de aprox. 10 milioane de euro. AEACE susţine că transmiterea subiectelor pe cale electronică este imposibilă, pentru că, spre exemplu, în mediul rural există foarte puţine şcoli care au legătură la internet. „Rămîne posibilă doar transmiterea clasică, pe suport de hîrtie, care presupune cheltuieli de alte zeci de milioane. În anii anteriori, această procedură de transmitere a subiectelor a fost însoţită de fraude prin deconspirarea subiectelor”, susţine AEACE. Agenţia i-a cerut ministrului Educaţiei să renunţe la ordinul prin care stabileşte examinarea elevilor prin tezele cu subiect unic. Cristian Mirescu, directorul Centrului Naţional pentru Curicullum şi Evaluare (CNCE), a declarat că: „Metodologia de organizarea a tezelor cu subiect unic prevede faptul că modul de transmitere a subiectelor va face obiectul unei proceduri ulterioare. Această procedură se va transmite, în forma definitivă, după trei pilotări tehnice şi nu va fi cu mult diferită faţă de cea utilizată în organizarea cu succes a celor trei etape ale tezelor cu subiect unic din anul şcolar 2006/2007”. Mirescu a mai spus că elementul de noutate va consta în faptul că procedura de transmitere a subiectelor va conţine criterii de organizare în fiecare judeţ, în funcţie de numărul de şcoli în care se susţin teze cu subiect unic, a unor centre de comunicare. Aceste centre vor prelua, în format electronic, subiectele şi le vor distribui în toate şcolile arondate. „Pentru organizarea acestui sistem, inspectoratele şcolare au avut sarcina de a răspunde, în perioada decembrie 2006 - ianuarie 2007, solicitărilor unui studiu efectuat de CNCE. Studiul a avut ca obiectiv, printre altele, şi identificarea unor posibile centre de comunicare la nivelul fiecărui judeţ, iar concluziile sale au ajuns la MECT în aprilie 2007.