Salariaţii centrelor medicale de permanenţă sînt supăraţi foc pe Ministerul Sănătăţii, ei refuzînd să mai profeseze în cadrul acestor unităţi, în condiţiile în care nu şi-au mai primit banii de două luni de zile. Cadrele medicale nu sînt de acord nici cu noile modificări ale Legii privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă. Mai exact, centrele de permanenţă sînt acum organizate în două forme, fixe sau mobile, fără personalitate juridică şi care funcţionează în afara programului normal de lucru al cabinetelor de medicină de familie. Ei nici nu vor să audă de faptul că ar putea să umble prin localitate cu unitatea medicală mobilă. Nici autorităţile din Sănătate nu sînt de acord cu aşa ceva. Potrivit preşedintelui/director al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Constanţa, dr. Liviu Mocanu, centrele de permanenţă mobile nu sînt deloc rentabile. „Nimănui nu-i convine să lucreze într-un asemenea centru mobil, aşa că am decis înaintarea unor demersuri către autorităţi, prin care explicam şi ne arătam intenţia că nici noi nu sîntem de acord cu centrele mobile”, susţine dr. Mocanu. Salariaţii nu şi-au primit banii aferenţi lunilor aprilie şi mai pentru că nu a existat un temei legal. “Problema este că nicăieri în ordin nu se precizează că personalul medical poate să-şi primească banii retroactiv”, explică dr. Mocanu. El îi linişteşte totuşi pe salariaţi, precizînd că ar putea să-şi primească banii dacă se va accepta şi decontul lunilor aprilie şi mai pe activitatea depusă pe vechiul contract. “Nu cred că va fi o problemă în acest sens”, a mai completat directorul. Şeful CJAS este optimist şi speră ca lucrurile să reintre pe un făgaş normal, după problemele apărute între 1 aprilie şi 29 mai. El vrea chiar ca centrelor de permanenţă din Cumpăna, Mihail Kogălniceanu şi Năvodari să li se mai alăture şi alte unităţi similare în localitatea Băneasa, dar nu numai. Precizăm că în localitatea Cumpăna, salariaţii vor fi plătiţi pe cele două luni din banii Consiliului Local. Pe de altă parte, oficialii Ministerului Sănătăţii spun că implementarea ordonanţei asigură ameliorarea în special a asistenţei în mediul rural prin acordarea posibilităţii ca medicul care face garda în centrul de permanenţă să poată oferi servicii şi în zona arondată centrului de permanenţă, inclusiv la domiciliul pacientului, în loc de a ramîne la punct fix. Ordonanţa asigură implementarea conceptelor de continuitate în asistenţa medicală primară şi a celui de asistenţă de urgenţă integrată. Medicii de familie utilizează autospeciale de consultaţii la domiciliu cu plecare de la centele de permanenţă sau din substaţiile serviciilor de ambulanţă, de la nivelul cabinetelor de medicină de familie, sau după caz, chiar de la domiciliul medicului de familie.