61,48% dintre respondenți consideră că după acreditarea spitalului în care lucrează, satisfacția pacienților față de serviciile medicale s-a îmbunătățit în mare și foarte mare măsură, iar 61,24% calitatea serviciilor medicale/actului medical.
Cercetarea a fost realizată în rândul spitalelor în perioada 1 august – 15 septembrie 2018 de către Autoritatea Națională de Managament al Calității în Sănătate. La chestionarul aplicat online au răspuns 5.403 persoane, din care 1.411 medici și 3.992 asistenți medicali.
Diversificarea surselor de finanțare este văzută în măsură mare și foarte mare de 69,42% dintre respondenți ca o măsură utilă pentru îmbunătățirea serviciilor medicale, definirea pachetului unic de servicii de 52,71%, iar introducerea unor standarde naționale de cost/calitate pentru bunuri și servicii medicale contractat de 52,73%.
Totodată, respondenții au răspuns că după acreditarea spitalului s-a pus în mare și foarte mare măsură accent pe respectarea procedurilor (80,9%), alocarea resurselor necesare pentru creșterea calității actului medical (67,63%), dezvoltarea unei strategii clare pentru îmbunătățirea calității (67,48%).
După acreditarea spitalului, angajații au fost implicați în măsură mare și foarte mare în implementarea unor măsuri pentru creșterea calității (60,45%), monitorizarea feedback-ului primit de la pacienți cu privire la calitatea actului medical din spital (65,15%).
41,96% dintre respondenți cred ca rezultatele acreditării vor determina pacienții să meargă la spitalele cele mai bine clasate, 52,12% cred că vor merge, ca și până acum, la spitalul cel mai apropiat, 43,05% că vor întreba medicul specialist pentru o recomandare, iar 8,48% că vor întreba asociațiile de pacienți.
Doar 34,76% consideră că nivelul calității serviciilor medicale certificat prin acreditarea spitalului va influența medicii de familie în orientarea pacienților.
Potrivit rezultatelor cercetării, un procent de 27,85% dintre profesioniștii respondeți consideră că timpul le permite să acorde asistență medicală fiecărui pacient internat în mică și foarte mică măsură, iar 34,65% în mare și foarte mare măsură.
Medicii cer sprijinul altor medici când au cazuri dificile (96,6%).
Un procentaj de 57,04% din profesioniștii respondenți cred în mare și foarte mare măsură că dotarea cantitativă este suficientă pentru performanța medicală, iar 59,74% dotarea calitativă.