La Universitatea “Ovidius” Constanţa (UOC) a avut loc, ieri, lansarea proiectului „Cercetarea realităţii educaţionale - coordonată fundamentală a formării viitorilor profesori“, cofinanţat din fonduri europene, care urmăreşte formarea şi dezvoltarea abilităţilor a 250 de studenţi şi masteranzi din domeniul Ştiinţele Educaţiei. Aproximativ o treime dintre studenţii şi masteranzii înmatriculaţi la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (FPSE) vor avea şansa să descopere şi să îmbunătăţească metodele de predare, în special în rândul elevilor din învăţământul primar şi preşcolar. „Educaţia trebuie să fie un factor de progres, iar cei care vor să lucreze în acest domeniu trebuie să aibă competenţe de autoevaluare continuă şi de ameliorare a actului educaţional, şi acest gând a stat la baza creării proiectului”, a spus, în deschidere, managerul de proiect, prof. Daniela Căprioară. Studenţii şi masteranzii care se vor înscrie vor participa la workshopuri, la cursuri unde să capete cunoştinţe specifice de cercetare şi vor beneficia de un software care va fi creat special şi care va contribui la elaborarea instrumentelor de cercetare - chestionare, fişe de observaţie -, a instrumentelor care să înregistreze şi să prelucreze datele obţinute, a unui ghid metodologic care să-i ajute pe tinerii cercetători în procesul lor, iar la final, cele mai bune cercetări vor fi prezentate în sesiuni de comunicări ştiinţifice şi vor fi publicate într-un volum colectiv. Articolele publicate în volum vor fi premiate (un premiu special în valoare de 1.000 de lei, patru premii I de 500 lei, patru premii II a 400 lei, patru premii III de 300 lei şi 12 menţiuni în valoare de 200 de lei), însă fiecare dintre cei 250 de participanţi va beneficia, la finalul cercetării, de o bursă de 600 de lei. „Elemente din ghidul metodologic vor fi introduse în cursurile universitare ale viitorilor profesori şi în cursurile de formare şi perfecţionare ale cadrelor didactice care deja profesează”, a explicat prof. Căprioară. Programul informatic va fi creat de profesori şi studenţi de la Facultatea de Matematică şi Informatică din UOC, în colaborare cu cercetătorii din ştiinţele educaţiei.