Dacă locuiți în orașul Constanța și știți, din experiența anului trecut, că vă încadrați în prevederile Ordonanței de Urgență nr. 70/2011 ori în criteriile impuse de Primăria Constanța privind acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței, nu ar fi rău să vă procurați formularul cerere-declarație pe proprie răspundere, pe care să îl completați și apoi să-l depuneți pentru a plăti mai puțin pentru căldură. Mare atenție atunci când completați cererea! Toate documentele sunt verificate atent, pentru că Direcția Organizare și Informatizare (DOI), care se ocupă de preluarea și prelucrarea cererilor, are protocol de colaborare cu Agenția de Plăți și Intervenții în Agricultură (APIA), Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT), Casa de Pensii și Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP). După suprapunerea datelor furnizate, cererile în care declarațiile nu corespund cu realitatea vor fi respinse.
DE UNDE LUĂM CEREREA ȘI UNDE O DEPUNEM Amintim că formularele de cerere pot fi descărcate de pe site sau ridicate și apoi depuse, în funcție de modalitatea de încălzire, la sediile Primăriei Constanța. Astfel, cei care se încălzesc cu energie termică furnizată în sistem centralizat - RADET vor putea depune formularul la sediul din str. Ecaterina Varga nr. 25 - 27, cei care se încălzesc cu gaze naturale, butelii GPL sau energie electrică - la Centrul de Informare Cetățeni din City Park Mall, iar cei care se încălzesc cu lemne de foc - la sediul din str. Amzacea nr. 13. La fel de important este și că, pentru a beneficia de subvenție pentru luna noiembrie, constănțenii trebuie să se prezinte la sediile Primăriei până la 15 noiembrie.
CE DOCUMENTE DEPUNEM Persoanele care nu se încadrează în criteriile OUG nr. 70/2011 privind acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței, dar respectă hotărârile Consiliului Local Municipal (CLM) Constanţa pentru a primi sprijin numai de la bugetul local şi primesc 32,5% subvenţie trebuie să depună DOAR formularul de cerere şi copie după actele de identitate ale tuturor persoanelor menționate în solicitare. Cei care se încadrează însă și în prevederile OUG 70/2011 vor trebui să depună și alte documente care să dovedească faptul că pot primi subvenție. Trebuie să se respecte câteva prevederi cu privire la bunurile deținute, venituri pe membru de familie și componența familiei. Legea spune clar că persoanele care au un autovehicul mai nou de 10 ani (pentru a demonstra vechimea mașinii trebuie depus talonul sau cartea de identitate a autoturismului, din care să reiasă anul fabricației) și cele care dețin cotă parte dintr-o altă locuință nu pot primi subvenție de la stat, dar primesc de la Primărie. Nu obțin sprijin de la stat nici cei care dețin șalupe, motociclete, autoutilitare, rulote, microbuze, tractoare, combine, bărci cu motor, ski-jet-uri, iahturi, însă vor primi de la Primărie. Administrația locală acordă sprijin și pentru persoanele care dețin o locuință în Constanța și încă una în altă localitate, dar în niciun caz pentru acelea care au două locuințe în Constanța. „Este foarte important de știut că toate condițiile enumerate trebuie îndeplinite cumulativ. Atât veniturile, cât și bunurile se cumulează. Dacă într-o casă stau două familii, se cumulează atât veniturile lor, cât și bunurile, indiferent cine depune cererea. De asemenea, toate persoanele de peste 14 ani trebuie să aibă înscrisă în actul de identitate adresa pentru care se solicită ajutorul. Adică ori au domiciliul, ori viză de reședință la acea adresă“, a declarat directorul DOI, Adriana Stamat.