Deși este un oraș cu o istorie încărcată, ce datează de peste 2.500 de ani, Cernavodă a devenit cunoscut mai degrabă datorită prezenței pe teritoriul său a Centralei Nucleare Electrice. Autoritățile locale spun că orașul situat pe malul Dunării ar trebui cunoscut drept o urbe cu un potențial istoric imens și mai puțin ca o localitate industrializată. De aceea, conducerea Primăriei este hotărâtă să facă orice pentru a scoate oraşul şi împrejurimile din anonimat. În acest sens, Primăria a lansat, în urmă cu un an, un proiect ambițios prin intermediul căruia se dorește promovarea celor mai importante obiective turistice din zonă, printre care se numără cetatea Axiopolis, descoperire arheologică din anul 1898, situată la patru kilometri de oraş, și podul „Anghel Saligny”, cea mai importantă realizare a inginerului Anghel Saligny - inaugurat la 14 septembrie 1895.
NAVĂ ÎN STIL GRECESC Acest lucru nu este suficient pentru autorităţile din Cernavodă. De aceea, Primăria mai are în vedere construirea, cu fonduri europene, a unei nave din lemn, care va fi folosită pentru croaziere pe Dunăre şi pe Canalul Dunăre - Marea Neagră. „Ambarcațiunea va fi o versiune realistă şi documentată a unei nave antice greceşti cu rame, denumită „Axios“, după numele Axiopolis, un fost oraş antic greco-roman pe Dunăre, la sud de Cernavodă. Va constitui locomotiva de marketing a localităţii”, a afirmat primarul Gheorghe Hânsă. El a adăugat că la acest plan va contribui și Primăria Ulm din Germania, oraș situat în apropierea izvoarelor Dunării. ”Primarul orașului Ulm, Ivo Gönner, împreună cu o echipă, va veni în perioada următoare la Cernavodă pentru a ne ajuta să construim ambarcațiunea, care va face curse pe Dunăre”, a conchis Hânsă.