CERONAV nu înţelege cuvântul „criză”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Afacerile cu… marea merg brici!

CERONAV nu înţelege cuvântul „criză”

Justiție 05 Septembrie 2012 / 00:00 893 accesări

Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV nu este şi nu va fi prea curând afectat de criză. Cel puţin aşa crede directorul centrului, Ovidiu Cupşa, care şi-a analizat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, activitatea de când a preluat conducerea. Astfel, potrivit lui, realizările centrului sunt numeroase, importante şi au efecte pe termen lung. În perioada 1 ianuarie - 31 august, CERONAV a organizat 29.767 cursuri de pregătire şi perfecţionare, cu 29% mai multe decât pe întreg parcursul anului 2011. În plus, şi veniturile centrului le-au depăşit, în primele opt luni, pe cele ale întregului an anterior: de la 16 milioane de lei, la peste 18,8 milioane lei. „Estimăm că, până la sfârşitul anului, vom depăşi bugetul estimat cu 30%”, a menţionat Cupşa. În ceea ce priveşte activitatea de perfecţionare, în primele trei luni de mandat ale noii echipe manageriale s-au lansat programe pilot pentru lucrătorii din marina comercială. De asemenea, de luna aceasta, vor avea loc cursuri de pregătire de securitate a navei pentru o sută de cursanţi din Nigeria. Este vorba despre foşti militari care vor lucra la bordul navelor având misiunea de prevenire a ameninţărilor aduse navei, de a asigura controlul accesului la bord şi de a lua măsurile de antipiraterie. Conducerea centrului a identificat şi o serie de centre de pregătire din Europa cu care se doreşte o colaborare în sensul dezvoltării unui consorţiu internaţional de pregătire. Până în prezent, au fost contactate centre din Turcia, Marea Britanie şi Serbia.

REORGANIZARE ŞI INDEPENDENŢĂ Conducerea CERONAV lucrează la un studiu privind transformarea instituţiei în Companie Naţională. „În prezent, se realizează un studiu de fezabilitate în vederea reorganizării CERONAV şi a identificării direcţiilor de dezvoltare pe plan naţional şi internaţional. Prima etapă a studiului va fi finalizată până la 15 septembrie 2012”, a spus Cupşa. El a mai explicat că noul statut - cel de Companie Naţională, cu care Ministerul Transporturilor este de acord - va conferi mai multă flexibilitate instituţiei, atât în ceea ce priveşte domeniul de activitate, structura de personal, salariile, dar şi investiţiile. „Dacă am deveni Companie Naţională, ar fi mult mai bine pentru noi”, a declarat Cupşa, dând exemplu marea problemă legată de personal. Experţii (cei care predau) sunt doar 45 şi ar fi nevoie de încă 45 pentru a face faţă tuturor cererilor, însă angajările sunt blocate în acest moment.

CRIZĂ DE OFIŢERI, DEZINTERES PENTRU NEBREVETAŢI Potrivit lui Cupşa, CERONAV nu va suferi de foame nici dacă perioada de criză se va acutiza din moment ce piaţa maritimă internaţională este într-o continuă creştere şi, la nivel mondial, există un deficit de 20.000 de ofiţeri brevetaţi. În ceea ce priveşte nebrevetaţii, lucrurile sunt tocmai intervs: în curând, este posibil ca nimeni să nu mai aibă nevoie de ei. „Între timp, navele s-au retehnologizat şi cer numai brevetaţi, tocmai în ideea de a avea cât mai mulţi oameni pregătiţi din punct de vedere profesional“, a spus directorul. Cupşa a ţinut să precizeze că forţa de muncă din sud-estul Asiei este foarte ieftină şi nebrevetaţii sunt tot mai puţin căutaţi.



12