Certificate de atestare fiscală electronice doar pentru persoane juridice fără datorii la SPITVBL

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Certificate de atestare fiscală electronice doar pentru persoane juridice fără datorii la SPITVBL

Eveniment 07 Aprilie 2009 / 00:00 831 accesări

Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPITVBL) Constanţa a început, de ieri, emiterea certificatelor de atestare fiscală în format electronic. Serviciul on-line de eliberare a documentelor amintite este destinat, pentru început, doar contribuabililor - persoane juridice care au nevoie de certificate de atestare fiscală pentru alt scop decît înstrăinarea bunurilor mobile sau imobile. Pentru a putea beneficia de serviciul electronic de eliberare a certificatelor de atestare fiscală, persoanele juridice trebuie să solicite în scris, Serviciului Persoane Juridice din str. Nicolae Grindeanu nr. 66, emiterea unui nume de utilizator şi a unei parole, cu ajutorul cărora vor avea acces la baza de date a SPITVBL şi vor putea vizualiza: patrimoniul, plăţile efectuate, obligaţiile datorate bugetului local, în ce stadiu de rezolvare se află cererea depusă, certificatul de atestare fiscală on-line. Directorul executiv al SPITVBL, Carmen Trentea, a declarat că, pentru a intra în posesia unui certificat electronic valabil, persoanele juridice vor completa cererea on-line. “Documentul va fi eliberat în 24 sau 48 de ore, în funcţie de opţiunea utilizatorului. Taxele aferente emiterii certificatului de atestare fiscală vor fi debitate pe rolul fiscal al persoanei juridice care va trebui să le achite imediat. În caz contrar, pentru respectivul utilizator, eliberarea altor certificate de atestare fiscală va fi restricţionată“, a declarat Trentea. Ea a adăugat că, în perioada următoare, SPITVBL va face o analiză a societăţilor comerciale care au solicitat în cursul anului trecut cele mai multe certificate fiscale şi le vor trimite acestora înştiinţări privind noua modalitate de obţinere a acestor documente: “Nu vom trimite tuturor societăţilor înştiinţări, pentru că multe dintre ele nu ajung să solicite certificate fiscale, ci numai acelora care, în decursul anului, au nevoie de mai multe exemplare, pentru a le uşura munca“. Certificatele de atestare fiscală online se vor emite numai solicitanţilor care sînt la zi cu plata obligaţiilor datorate bugetului local, în speţă, celor care au achitat impozitele şi taxele locale pentru primul semestru. “Precizăm că documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat şi prezentat pe suport de hîrtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic. Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la alterarea documentului şi pierderea valabilităţii acestuia“, a mai spus Trentea. Ea a precizat că instituţiile sau organismele la care sînt prezentate certificatele de atestare fiscală în format electronic vor putea verifica autenticitatea documentului accesînd site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, secţiunea \"verifică certificatul fiscal\".



12