Certificate fiscale pe Internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Constanţa

Certificate fiscale pe Internet

Eveniment 02 Aprilie 2009 / 00:00 1077 accesări

Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPITVBL) Constanţa va emite, începînd de luni, 6 aprilie, certificate de atestare fiscale în format electronic. Serviciul online de eliberare a acestor documente va fi destinat, pentru început, doar contribuabililor - persoane juridice, care vor avea acces la certificate de atestare fiscală emise pentru alt scop decît înstrăinarea bunurilor mobile sau imobile. Pentru a putea beneficia de serviciul electronic de eliberare a certificatelor de atestare fiscală, persoanele juridice vor solicita, în scris, Serviciului Persoane Juridice, din str. Nicolae Grindeanu, nr. 66, emiterea unui nume de utilizator şi a unei parole, cu ajutorul cărora vor avea acces la baza de date a SPITVBL şi vor putea vizualiza: patrimoniul, plăţile efectuate, obligaţiile datorate bugetului local, în ce stadiu de rezolvare se află cererea depusă, certificatul de atestare fiscală on-line. Directorul executiv al SPITVBL, Carmen Trentea, a declarat că, pentru a intra în posesia unui certificat electronic valabil, persoanele juridice vor completa cererea online. “Documentul va fi eliberat în 24 sau 48 de ore, în funcţie de opţiunea utilizatorului. Taxele aferente emiterii certificatului de atestare fiscală vor fi debitate pe rolul fiscal al persoanei juridice care va trebui să le achite imediat. În caz contrar, pentru respectivul utilizator, eliberarea altor certificate de atestare fiscală va fi restricţionată“, a declarat Trentea. Condiţiile pentru eliberarea certificatelor de atestare fiscală sînt cele prevăzute de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, privind Codul de Procedură Fiscală şi de Ordinul comun al ministrului Finanţelor şi Economiei şi al ministrului Internelor şi Reformei Administrative nr. 2052 bis/1528/2006. În consecinţă, solicitantul va obţine certificat de atestare fiscală numai dacă este la zi cu plata obligaţiilor datorate bugetului local, în speţă, dacă are achitate impozitele şi taxele locale pentru primul semestru. “Certificatele de atestare fiscală electronice vor purta semnăturile digitale ale persoanelor care întocmesc, care verifică, precum şi ale şefului de compartiment. Precizăm că documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat şi prezentat pe suport de hîrtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic. Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la alterarea documentului şi pierderea valabilităţii acestuia“, a adăugat Trentea. Ea a precizat că instituţiile sau organismele la care sînt prezentate certificatele de atestare fiscală în format electronic vor putea verifica autenticitatea documentului accesînd site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, secţiunea \"verifică certificatul fiscal\". Documentul electronic semnat digital se află sub protecţia Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică şi va produce aceleaşi efecte ca şi actul în formă autentică.



12