Certificate internaţionale în turism

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Calificare

Certificate internaţionale în turism

Social 27 Mai 2011 / 00:00 695 accesări

Fundaţia Universitară Dunărea Marea Neagră a organizat, ieri, la Centrul Internaţional de Conferinţe din Neptun, festivitatea de înmânare a Certificatelor de Calificare şi Diplomelor de participare pentru absolvenţii primei serii de programe de calificare administrator pensiune turistică, bucătar, ospătar, vânzător în unităţile de alimentaţie şi cameristă, din cadrul proiectului „Calificări Europene pentru Centrele Turistice din România”. La ceremonie au participat cei 106 absolvenţi, dar şi cursanţi, alături de coordonatorii proiectului şi de reprezentanţi ai autorităţilor. Conform managerului proiectului, Emil Bodnăraş, cursurile vin să acopere o carenţă a turismului românesc, calitatea serviciilor. „Având în vedere volumul de activitate de pe litoralul românesc, avem de-a face cu o criză acută de personal calificat. Din acest motiv am muncit pentru a obţine acest proiect cofinanţat din Fondul Social European „Investeşte în Oameni!”, a declarat Bodnăraş. Prezent la eveniment, senatorul PSD Nicolae Moga a precizat şi el importanţa unui astfel de program de formare, având în vedere că absolvenţii au primit certificate de calificare europene, deci pot munci şi în afara graniţelor ţării.

TOATĂ LUMEA AR TREBUI SĂ FIE CALIFICATĂ. Primarul municipiului Mangalia, Claudiu Tusac, a declarat că în România ar fi bine ca toţi să fie calificaţi în domeniul în care lucrează. „În România, plecând de la primul ministru, toţi ar trebui să aibă calificare pentru ceea ce fac. Acest program duce la creşterea confortului turistului care vine pe litoral şi are parte de servicii profesioniste, dar duce şi la angrenarea în câmpul muncii a mai multor persoane din judeţul Constanţa şi judeţele limitrofe”, a spus Claudiu Tusac. În asentimentul primarului Mangaliei au fost şi absolvenţii, care au apreciat beneficiile programului de formare profesională. Conform uneia dintre absolventele din domeniul administrării de pensiuni, Florentina Creţu, cursul de şase luni la care a participat i-a îmbogăţit bagajul de cunoştinţe în domeniu, un beneficiu suplimentar fiind faptul că este vorba de o certificare internaţională.

PROGRAM EXTINS. Secretara proiectului, Elena Ştefan, a spus că era prevăzută iniţial calificarea a 351 de persoane din afara câmpului muncii din regiunile Sud-Est, Sud Muntenia şi Bucureşti-Ilfov, dar, din cauza cererii foarte mari, de programul de pregătire, a cărui durată va fi redusă la jumătate, vor beneficia 1.005 persoane. De asemenea, suma zilnică de care au beneficiat până acum participanţii fără nicio sursă de venit, de 65 de lei impozabili, urmează să fie reanalizată.



12