Divizarea celui mai mare producător de energie termică din Capitală, ELCEN, s-a încheiat marțea trecută, pe 30 septembrie, potrivit unui comunicat al companiei. Societățile nou-înființate, precum şi Actul Constitutiv modificat al ELCEN Bucureşti au fost înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti. În urma divizării, părţi din patrimoniul companiei vor fi transferate către Electrocentrale Constanţa şi Electrocentrale Titan, companii nou-înfiinţate. Cu alte cuvinte, CET PALAS SA se va desprinde de compania-mamă, SC Electrocentrale Bucureşti SA, pentru a fuziona cu RADET Constanţa, urmând să treacă în administrarea Consiliului Local (CL) Constanța. Potrivit directorului interimar al RADET Constanța, Nela Ștefan, nu se știe încă data exactă la care va ieși HG care va face posibilă fuziunea, pentru că documentele sunt încă în discuție. ”Nu avem încă informații cu privire la data exactă când va fuziona CET PALAS cu RADET, nici Consiliul Local nu știe încă. Dar proiectul de divizare a fost aprobat, iar HG privind transferul, cu titlu gratuit, al pachetului de acţiuni emise de SC Electrocentrale Constanţa SA din proprietatea privată a statului şi din administrarea Departamentului pentru Energie în administrarea CL al Municipiului Constanţa a fost publicată la 4 septembrie. Termenul este de 45 de zile”, a menționat Ștefan.
Potrivit datelor publicate pe site-ul Departamentului pentru Energie, fuziunea va avea numeroase efecte benefice. ”Proiectul de act normativ va avea influenţe asupra mediului de afaceri, având în vedere intenţia nu numai de creştere a calităţii Serviciului Public - asigurarea energiei termice necesare încălzirii şi a apei calde de consum pentru consumatorii finali, printre care se numără şi operatorii economici ce activează pe raza municipiilor Bucureşti şi Constanţa, dar şi de reducere a preţului energiei termice”, se arată pe site-ul Departamentului pentru Energie. Directorul interimar al RADET Constanța a precizat că fuziunea are un rol foarte important, atât din punctul de vedere al micșorării costurilor gigacaloriei către consumatori, cât și pentru posibilitatea construirii unei strategii pe termen lung, ceea ce până în momentul de față nu era posibil. ”Este foarte bine că se realizează această fuziune. Constanța și Bucureștiul erau singurele orașe care nu aveau un sistem integrat, adică atât sursa, transportul, rețelele de transport, cât și partea de distribuție și furnizare să fie la un singur coordonator. Sistemul va fi unul mai economicos, iar în urma fuziunii, randamentul va fi mai mare. Atunci se vor putea face o strategie de funcționare și investiții pe termen lung și să putem accesa fonduri europene, astfel încât să putem reduce costurile. Sunt multe avantaje, tocmai de aceea s-a și inițiat acest Memorandum”, a spus Ștefan.