În cadrul unei şedinţe ordinare, la începutul săptămânii, Consiliul Local Cernavodă a reactualizat şi modificat o hotărâre a Consiliului Local nr. 87/2005 privind măsurile necesare în vederea îndeplinirii obligaţiilor şi responsabilităţilor ce revin instituţiilor publice, agenţilor economici, celorlalte persoane juridice, cetăţenilor, pe linia gospodăririi localităţii. Noile modificări ale HCL se referă la introducerea unor responsabilităţi pentru proprietarii de condominii, proprietarii de animale de companie, conducătorii autovehiculelor care prestează lucrări pe şantierele din arealul localităţii. Primarul Cernavodei, Mariana Mircea, a spus, referitor la proprietarii de condominii, că aceştia trebuie să repare sau să înlocuiască elementele de construcţii şi instalaţii de folosinţă comună care sunt deteriorate şi pot pune în pericol siguranţa cetăţenilor, să cureţe subsolurile inundate şi să aplice tratamente necesare eliminării dăunătorilor. „Asemănător oraşelor din ţările europene, dar şi altor localităţi din ţară, proprietarii animalelor de companie au obligaţia de a strânge dejecţiile animalelor şi de a le arunca la containerele de gunoi. Noi reglementări sunt prevăzute şi pentru firmele care au organizări de şantier în localitate şi ale căror utilaje traversează oraşul. Ca o măsură de protecţie a curăţeniei oraşului şi a carosabilului, conducătorii autovehiculelor au obligaţia ca, după părăsirea şantierului, să cureţe roţile utilajelor. De asemenea, o altă obligaţie pentru cetăţeni este să curăţe zăpada şi gheaţa de pe acoperişuri, trotuare şi rigole, din faţa imobilelor, în timpul sezonului rece”, a spus Mariana Mircea.