În cadrul ultimei şedinţe a Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (MIRA), care a avut loc ieri, ministrul Cristian David le-a cerut reprezentanţilor Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) să continue sprijinul pentru dezvoltarea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, ţinînd cont că România s-a confruntat, în ultimii ani, cu situaţii în care erau implicaţi reprezentanţii societăţii civile. Ministrul a mai precizat: ”Este o problemă, în primul rînd, de implicare civică şi de conştientizare la nivel public a faptului că voluntar nu înseamnă benevol. În cazul voluntariatului există un contract între cetăţean şi autoritate, care prevede anumite drepturi pentru voluntar, inclusiv reducerea unor impozite”. Serviciul de Comunicare MIRA informează că, pe întreg teritoriul României, funcţionează 3.153 de servicii voluntare care beneficiază de dotare şi încadrare cu personal necesar. În serviciile comunitare se găsesc 5.196 de posturi pentru şefii serviciilor şi conducătorii de autospeciale, iar 138.625 de posturi sînt ocupate de voluntari. Ministrul a mai cerut reprezentanţilor IGSU, popularizarea prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă şi nevoia de implicare a cetăţenilor în apărarea comunităţilor din care fac parte. Anul trecut, IGSU a desfăşurat, experimental, două programe pilot pentru pregătirea specialiştilor din compartimentele pentru prevenire din serviciile voluntare. Aceste două programe au avut loc în judeţele Mehedinţi şi Bacău. În următorii ani, începînd cu judeţele Bacău şi Vîlcea, comunităţile locale vor beneficia de Programul „Fonduri pentru modernizarea administraţiei publice” şi au fost întocmite proiecte privind „Dezvoltarea serviciilor de voluntariat pentru situaţii de urgenţă”, care vor permite achiziţionarea de autospeciale, utilaje şi echipamente de protecţie necesare.