CFR - (ne)privatizare cu cântec

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

CFR - (ne)privatizare cu cântec

Economie 04 Ianuarie 2014 / 00:00 618 accesări

2013 a marcat al doilea cel mai răsunător eşec în încercarea statului de a-şi privatiza companiile, după combinatul Oltchim. Este vorba despre compania CFR Marfă, în cazul căreia s-a dorit vânzarea unui pachet de 51% din acţiunile deţinute de stat. Astfel, în primăvară, Ministerul Transporturilor anunţa că, în cazul CFR, au fost puse „ criterii nemaiîntâlnite, exagerat de mari, pentru a nu permite o privatizare de show, cum s-a întâmplat la Oltchim“: „Sunt condiţii care au făcut ca la licitaţie să se prezinte doar companii cu experienţă în domeniu, care sunt în stare să vină cu o scrisoare de confort de 180 milioane euro în spate, care sunt în stare să aducă o garanţie bancară de 10 milioane euro doar pentru participarea la faza a doua a procedurii, companii care sunt obligate să aibă o cifră de afaceri mare şi activitate relevantă în domeniu“. Totuşi, mai multe termene ale licitaţiei au fost amânate, iar condiţiile din caietul de sarcini au fost modificate de mai multe ori. Ba mai mult, primele trei oferte depuse au fost respinse, iar procedura a fost reluată. S-au prezentat aceleaşi trei companii şi, evident, rezultatul a fost tot unul negativ, deşi, în primă fază, Grup Feroviar Român fusese declarată câştigătoare. Neînţelegerile au apărut ulterior, când GFR a vrut să plătească în rate suma cerută de stat. Noul termen pentru privatizarea CFR Marfă este 2015.



12