CFR Marfă Feribot, pe uscat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

CFR Marfă Feribot, pe uscat

Eveniment 12 Martie 2010 / 00:00 749 accesări

Angajaţii CFR Marfă Feribot Constanţa ies, astăzi, în stradă pentru a-şi cere salariile. Cei 95 de salariaţi din cadrul societăţii sunt nemulţumiţi de faptul că nu şi-au primit salariile de la începutul anului. „Pentru primele două luni ale lui 2010 nu am primit nimic. Nu ne-a rămas altă soluţie decât să ieşim în stradă. Dacă nu ne plătesc, măcar să ne disponibilizeze şi să ne dea salariile compensatorii. Să ştim cum stăm”, a declarat liderul Sindicatului CFR Marfă Feribot, Florin Ghinea. Potrivit liderului Federaţiei Sindicale Mişcare Comercial (la care este afiliat Sindicatul CFR Marfă Feribot), Gheorghe Spânu, statul român, printr-o decizie a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a decis ca cele două nave aparţinând CFR Marfă Feribot - Mangalia şi Eforie - să fie păstrate în stare de funcţiune. „Aceasta este şi una dintre clauzele înţelegerii pe care România a încheiat-o cu NATO. Aceste nave au fost cele care au dus primul transport de trupe româneşti în Irak şi trebuiau să fie folosite în continuare (când era nevoie) pentru transportul trupelor”, a declarat Gheorghe Spânu. Din păcate, pentru conducerea CFR Marfă Bucureşti, navele Mangalia şi Eforie, precum şi oamenii care muncesc pentru întreţinerea acestora, nu înseamnă nimic.

CONTRACTE RATATE. Potrivit liderului Federaţiei Mişcare Comercial, dacă navele nu sunt solicitate pentru transportul de trupe, ele pot încheia contracte comerciale cu diferite firme, aducând, în acest fel, venituri armatorului (în acest caz CFR Marfă). „Avem solicitări de contracte pentru a transporta GPL, lemn, şi alte mărfuri în diferite porturi, dar nu le putem onora pentru că niciuna dintre nave nu este în stare de funcţionare şi conducerea CFR Marfă nu alocă bani”, a adăugat Gheroghe Spânu. În prezent, cele două nave sunt ţinute în stare de conservare, ceea ce înseamnă că sunt verificate periodic şi că există mereu oameni la bordul lor, dar, cam atât. Din cauza nepăsării conducerii CFR Marfă, România a pierdut bătălia pentru transportul de mărfuri în Marea Neagră, ea fiind surclasată de Bulgaria şi Turcia. „Este păcat, când avem două nave care stau de pomană în port”, a declarat Florin Ghinea. Pe lângă faptul că angajaţii CFR Marfă Feribot nu şi-au primit banii pe lunile ianuarie şi februarie, în 2009, aceştia au fost în şomaj tehnic timp de 6 luni. Protestul salariaţilor începe astăzi, în jurul orei 10.00 şi durează timp de două ore. Prin acţiunea lor, sindicaliştii din cadrul CFR Marfă Feribot speră să impresioneze conducerea CFR Marfă Bucureşti, care să le dea un răspuns în ceea ce priveşte situaţia lor.

Taguri articol


12