PRIVATIZARE, DAR NU ÎN ORICE CONDIŢII O etapă s-a încheiat, dar începe alta nouă. Cam aşa s-ar traduce privatizarea CFR Marfă în acest moment. După primul eşec, apar câteva semne de întrebare cu privire la ce se va întâmpla pe viitor cu acest colos neproductiv şi plin de datorii. Oare va reuşi Guvernul să atragă investitori serioşi, care să participe la o nouă licitaţie? Guvernul s-a angajat faţă de FMI ca, în cazul în care tranzacţia nu este finalizată, să vândă pachetul majoritar de la CFR Marfă unui alt investitor strategic. Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă din această săptămână procedurile pentru o nouă privatizare a companiei CFR Marfă, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor, fără ca Guvernul să mai fie „blocat“ de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), aşa cum s-a întâmplat prima dată. „Cu selectarea consultantului, cu timp destul, până în vara anului viitor, şi cu un management performant la CFR Marfă, ca trendul actual pozitiv, după ce a fost jefuită CFR Marfă din 2009, 2010, 2011 până în 2012, acum, cu un management corect şi cinstit şi cu o procedură care se desfăşoară fără presiuni politice, sunt convins că finalul va fi unul normal. Nu vreau să privatizăm în orice condiţii şi în orice fel, cred în continuare că, pentru CFR Marfă, prezenţa unui investitor privat este o soluţie bună şi, de azi, de mâine, puteţi începe noua procedură“, i-a spus Ponta ministrului Transporturilor.
DUPLICITATEA OPOZIŢIEI Purtătorul de cuvânt al PSD, Cătălin Ivan, susţine că Executivului nu i se poate reproşa nimic referitor la privatizarea CFR Marfă: „S-au urmat toţi paşii legali, s-a discutat subiectul inclusiv în CSAT, iar finanţatorii internaţionali au acceptat procedura de privatizare. Însă nu se putea merge cu procedura până la capăt atât timp cât nu exista siguranţa oferită de cumpărător. Instituţiile internaţionale aşteaptă din partea noastră eficientizarea companiilor prin privatizare şi nu distrugerea acestora!“. Potrivit acestuia, „dacă ne uităm şi la alte state din Europa, vedem că România nu este singura ţară care procedează cu precauţie în ceea ce priveşte privatizarea unei companii feroviare de marfă“. El mai atrage atenţia asupra duplicităţii mesajelor venite din partea PDL şi a preşedintelui Băsescu. Ivan consideră că, prin insinuările cu privire la intenţiile Guvernului în procesul de privatizare a CFR Marfă, preşedintele PDL, Vasile Blaga, „se face de râs“ când trebuie să-şi probeze acuzaţiile, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul lui Traian Băsescu, cel care nu a fost în stare să spună concret în CSAT ce nereguli ar exista în procedură. „Înainte, acoliţii lui Băsescu şi din zona PDL urlau că CFR Marfă trebuie privatizată. Când a început procesul de privatizare, s-au sucit, susţinând că statul trebuie să-şi păstreze această zonă strategică. Acum, că suntem precauţi, din nou nu e bine. Nu fac decât să se decredibilizeze", a arătat Ivan.