Reprezentanții Companiei Naţionale de Căi Ferate și-au dat seama că pasagerii au dreptate atunci când se plâng că toaletele și scaunele sunt mizerabile, iar coșurile abundă de gunoaie, așa că și-au propus să facă o curățenie lună în trenuri. CFR Călători a declanşat o amplă acţiune de curăţenie şi igienizare în trenuri și în alte locații feroviare din toată România - campania ”Trenuri curate - călătorii minunate”, care se desfășoară pe parcursul lunii aprilie. Angajații CFR participă la acțiuni de salubrizare și reparații la vagoane (salubrizare radicală, curățare tapiţerie, cabine toalete, spălare-reparare perdele), la subansamble ale vagonului (demontarea şi vopsirea coşurilor de gunoi), în zona salonului și a compartimentelor (repararea melaminei deteriorate, a mecanismelor de acţionare a ferestrelor, închizătorilor şi opritorilor, verificarea uşilor, a mecanismelor lor), la peroane de urcare şi culoar lateral, în exteriorul cutiei vagonului (spălarea tablelor de indicaţie şi, unde este cazul, revopsirea lor şi refacerea inscripţiilor), la instalaţiile electrice, precum și la subansamble cu implicare în siguranţa circulaţiei. „Merităm cu toții trenuri curate și călătorii de calitate. Dorinţa de schimbare nu stă într-un salariat, se regăsește în fiecare dintre noi şi porneşte de la valori individuale şi mentalităţi. Sperăm că eforturile tuturor celor implicați vor fi apreciate şi respectate de către noi toți. Un tren curat înseamnă o călătorie civilizată”, a declarat directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes. Reprezentanții CFR speră să se implice și cetățenii. Pentru asta, ei au creat o adresă de e-mail specială, la care puteți sesiza problemele apărute în timpul călătoriei. ”Prin acțiuni de voluntariat încercăm să implicăm în mod direct cetățenii, din partea cărora așteptăm răspuns și propuneri concrete pentru îmbunătățirea condițiilor de călătorie la adresa de mail comunicare.calatori@cfrcalatori.ro”, a transmis conducerea companiei într-un comunicat.