Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA încearcă pe toate... căile să facă bani. După ce au făcut pe „magneţi” să se îngălbenească de invidie, vânzând fier vechi la bursă, acum CFR vrea să închirieze aproape 1.100 km de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile, în urma unei licitaţii publice cu strigare organizată luni, 21 iulie, la Bursa Română de Mărfuri, operaţiunea fiind parte a angajamentelor faţă de FMI. Operatorii economici care vor câştiga vor fi obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative. Participanţii pot depune oferte pentru una sau mai multe secţii de circulaţie, aflate pe raza sucursalelor regionale de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa. Pe sucursala Constanţa, infrastructura feroviară neinteroperabilă se află pe secţiile Slobozia Veche - Ţăndărei, Medgidia - Tulcea Oraş şi Medgidia - Negru Vodă.