Organizația de Bacalaureat Internațional, care oferă o calificare alternativă la A-levels și Highers, a declarat că elevii pot folosi chatbotul, dar trebuie să fie clar atunci când citează răspunsurile acestuia, potrivitThe Guardian.
În timp ce perspectiva trișării bazate pe ChatGPT a alarmat profesorii și profesia academică, Matt Glanville, șeful organizației de Bacalaureat Internațional pentru principii și practici de evaluare, a declarat că chatbotul ar trebui să fie îmbrățișat ca "o oportunitate extraordinară".
Glanville a declarat că, în viitor, redactarea eseului va avea o pondere mai mică în procesul de calificare, din cauza creșterii tehnologiei chatbot.
"Cu toate acestea, scrierea eseului este profund sfidată de ascensiunea noilor tehnologii și nu există nicio îndoială că va avea mult mai puțină proeminență în viitor. Când inteligența artificială poate scrie, în esență, un eseu prin simpla apăsare a unui buton, avem nevoie ca elevii noștri să stăpânească diferite abilități, cum ar fi să înțeleagă dacă eseul este bun sau dacă a ratat contextul, a folosit date distorsionate sau dacă este lipsit de creativitate.
Acestea vor fi competențe mult mai importante decât scrierea unui eseu, astfel încât sarcinile de evaluare pe care le vom stabili vor trebui să reflecte acest lucru.", a declarat acesta.