Cheltuieli exorbitante pentru imaginea invizibilă a turismului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Sport naţional

Cheltuieli exorbitante pentru imaginea invizibilă a turismului

Eveniment 09 Februarie 2011 / 00:00 352 accesări

Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) au găsit o nouă ocazie pentru a mai băga nişte bani în buzunarele proprii. Instituţia a lansat procedura de achiziţie a serviciilor pentru organizarea evenimentelor de promovare şi dezvoltare a destinaţiilor şi produselor turistice derulate în 2011 de MDRT, în ţară şi în străinătate, proiect estimat la 2 milioane euro, fără TVA. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional, axa 5, operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”. Având în vedere „succesul” campaniilor similare din anii trecuţi, este greu de crezut că cele 2 milioane de euro vor ajuta turismul românesc, fără să existe o campanie naţională de dezvoltare a infrastructurii şi a serviciilor oferite turiştilor, aspecte ignorate până în prezent de ministrul de resort, Elena Udrea. Potrivit caietului de sarcini, firmele participante la licitaţie trebuie să ofere soluţii pentru realizarea diferitelor tipuri de evenimente cum ar fi: masă rotundă, workshop, gale, seri româneşti, alte tipuri de evenimente (culturale, gastronomice, de imagine cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România). Contractul va fi atribuit prin licitaţie dechisă, criteriul fiind cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic. Din păcate, cea mai ieftină ofertă nu este întotdeauna şi cea mai bună, lucru demonstrat de sutele de licitaţii publice organizate în trecut. Durata contractului este de un an calendaristic de la data semnării de către ambele părţi.



12