Costurile obţinerii documentaţiei pentru proiectele pe care administraţiile locale le întocmesc în vederea modernizării satelor se ridică, de cele mai multe ori, la câteva sute de mii de lei, sume pe care primăriile le cheltuiesc în speranţa că vor obţine aviz favorabil pentru finanţarea proiectelor demarate. Pe lângă avizele, aprobările şi multe alte documente necesare pentru întocmirea proiectelor, mai sunt şi drumurile, dacă nu zilnice, atunci săptămânale, pe care primarii trebuie să le facă, unii chiar de la depărtare de sute de kilometri de reşedinţa de judeţ, pentru a obţine toate actele. De multe ori, autorităţile rămân cu buza umflată pentru că, în ciuda multiplelor bătăi de cap, proiectele nu sunt aprobate, din varii motive. Un astfel de caz este şi Primăria Dumbrăveni, care a cheltuit 170.000 de lei pentru a putea depune un proiect integrat prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR). „Cu banii pe care i-am cheltuit pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru proiectul depus prin PNDR, aş fi finalizat alte proiecte necesare în comună, cum este reabilitarea acoperişului de la Biserica din Dumbrăveni şi pietruirea drumului către Cişmeaua din Furnica”, a declarat primarul din Dumbrăveni, Gheorghe Cenuşă.