Cheltuielile firmelor vor creşte din cauza modificării procedurilor fiscale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cheltuielile firmelor vor creşte din cauza modificării procedurilor fiscale

Economie 20 Mai 2009 / 00:00 612 accesări

Reprezentanţii Consiliului pentru IMM-uri nu sînt de acord cu modificarea actelor normative privind procedurile fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, considerînd că unele prevederi vor avea ca efect accentuarea birocraţiei şi creşterea semnificativă a cheltuielilor firmelor mici şi mijlocii. \"Proiectul de modificare a Ordonanţei 92/2003 privind Codul de procedură fiscală reglementează creşterea birocraţiei şi a efortului administrativ al firmelor în domeniul plăţii impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor sume datorate bugetului general consolidat, cu importante cheltuieli cu comisioanele bancare pentru IMM-uri\", a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu. Reprezentanţii IMM-urilor sînt în primul rînd nemulţumiţi că o firmă mică sau mijlocie care, în prezent, trebuie să întocmească trei ordine de plată pe lună pentru obligaţiile bugetare, din 1 iunie va fi obligată să emită 12 ordine de plată. Ei susţin că nivelul minim al comisionului bancar aferent acestor plăţi este cuprins între patru şi zece lei pentru fiecare ordin, în funcţie de bancă. Astfel, înainte de modificare, costul total minim era de 12 - 30 de lei, iar după 1 iunie 2009, firmele vor datora băncilor comisioane minime lunare de 48 - 120 de lei. \"Astfel, costul anual în ceea ce priveşte plata comisioanelor aferente contribuţiilor datorate bugetului de stat consolidat creşte cu 300% după intrarea în vigoare a proiectului, fiind cuprins între 576 lei şi 1.440 lei, ceea ce reprezintă un efort mult prea mare, de 259,2 milioane - 648 milioane lei cheltuieli suplimentare pe an pentru tot mediul de afaceri\", susţin reprezentanţii CNIPMMR. Alte nemulţumiri ale patronatului se referă şi la anumite \"exagerări\" în declararea ca inactivi a contribuabililor, \"în contextul în care măsura produce efecte drastice asupra angajatorului şi salariaţilor\", a explicat Nicolescu. CNIPMMR va continua discuţiile cu Ministerul Finanţelor Publice pentru a elimina propunerile care afectează mediul de afaceri. Potrivit CNIPMMR, Guvernul a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale care vizează modificarea mai multor acte normative printre care Ordonanţa 92/2003 privind codul de procedură fiscală, OUG 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, Ordonanţa 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului judiciar şi a Legii 571/2003 privind Codul Fiscal. Oamenii de afaceri au declarat în repetate rînduri că sînt deja confuzi din cauza nehotărîrii Guvernului privind Codul Fiscal şi că acest cod este privit cu neîncredere.



12