2011 este un an special pentru producătorul american de automobile General Motors, care a preluat brandul Chevrolet: în anul 1911 s-a născut fondatorul mărcii, Louis Chevrolet, în Elveţia. Tot aici, americanii s-au gândit să-şi sărbătorească importantul centenar, mai ales că este vorba de o marcă total reîmprospătată şi cu o nouă filozofie, promovată sub titulatura ”Cool American Brand”. Chevrolet a marcat 100 de ani de existenţă a mărcii în cadrul unui eveniment organizat, la sfârşitul săptămânii trecute, la La Chaux-de-Fonds, în Elveţia, locul naşterii fondatorului său, care a inclus o prezentare a maşinilor brandului, dar şi drive teste cu cele mai noi modele. Pentru că se vorbeşte despre aniversarea centenarului, acest lucru a însemnat şi câteva surprize pentru cei prezenţi la eveniment. Vizitatorii au fost transpuşi în istorie graţie maşinilor de epocă ce i-au transportat până la cina festivă, desfăşurată într-un cadru cu trimiteri directe la toate momentele importante din istoria omenirii, asociate, inevitabil, cu Chevrolet. Jumătate dintre maşinile produse de compania General Motors poartă sigla Chevrolet.
Pentru a demonstra că nu a renunţat la rădăcinile sale americane, Chevrolet le-a pus la dispoziţie invitaţilor modelul sportiv Camaro, un nume binecunoscut printre fanii fenomenului ”muscle car”. Cu un motor V8 de 6,2 litri şi 432 CP, maşina care a apărut în blockbuster-ul ”Transformers” va ajunge şi în România, în luna noiembrie. O maşină care respiră spirit american şi care va atrage atenţia tuturor, mai ales graţie sonorităţii motorului său. În contradicţie cu fenomenul ”muscle car”, invitaţii au avut ocazia să testeze şi Chevrolet Volt, o maşină electrică remarcabilă în primul rând datorită unui sistem ce presupune prezenţa unui motor pe benzină suplimentar, care, după terminarea bateriilor, îi permite celui de la volan să mai parcurgă încă 400 de kilometri, pe lângă cei 80 de kilometri în regim electric. Între aceste două extreme, Chevrolet vine în premieră cu motorul diesel de 1,3 litri pe micul Aveo, care promite un succes comercial foarte bun, graţie comportamentului său şi, mai ales, al consumului şi emisiilor scăzute. Nu în ultimul rând, trebuie remarcată evoluţia fulminantă a lui Chevrolet Cruze în campionatul WTCC, unde a obţinut, pentru al doilea an consecutiv, titlul la constructori şi piloţi. Prin urmare, după un secol, Chevrolet pare mai tânără ca oricând, cu o gamă de modele foarte atractive, atât ca stil, dar şi ca echipări, o gamă adaptată tuturor cerinţelor clienţilor actuali de maşini.