Turiştii amatori de chilipiruri, pentru care preţul este singurul criteriu de alegere a vacanţei, reprezintă ţinta favorită a agenţiilor de turism pentru care calitatea serviciilor oferite este o noţiune inexistentă. În aceste condiţii, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România au anunţat că o parte din agenţiile membre au fost excluse din Asociaţie, din cauza nerespectării obligaţiilor asumate faţă de clienţi şi faţă de parteneri. Majoritatea agenţiilor excluse sunt din Bucureşti şi din Cluj, potrivit preşedintelui ANAT, Corina Martin, acestea fiind: Rex Travel, Big Travel, Premium Holidays, Sfara Tours, Ali Baba Tour, Universal Turism şi Apyas International. „Ne folosim de acest prilej şi de faptul că ne aflăm la început de sezon turistic pentru a reveni cu recomandarea către consumatorii de turism din România de a manifesta vigilenţă faţă de achiziţionarea ofertelor de tip „chilipir”, pentru că acestea nu au întotdeauna suport real pe piaţa turistică. Nu preţul, ci siguranţa trebuie să reprezinte criteriul principal atunci când vorbim de achiziţionarea unei vacanţe”, a declarat Corina Martin. Ea a recomandat turiştilor români să verifice existenţa unei poliţe de asigurare încheiată la nivelul agenţiei de turism, dar şi a licenţei de turism, înainte de a încheia şi achiziţiona o vacanţă de la respectiva agenţie. „Aducem la cunoştinţa publicului că ANAT se va afla, ca şi până acum, la dispoziţia turiştilor care ni se adresează, pentru o îndrumare corectă şi direcţionarea către autorităţile competente în cazul în care interesele lor au fost afectate”, a adăugat Martin.