Vânzările de autovehicule din China au urcat anul trecut cu 14%, la 21,98 milioane de unităţi, cu creşteri importante pentru Toyota, General Motors şi Volkswagen, fiind pentru prima dată când livrările auto dintr-o ţară depăşesc 20 de milioane în cursul unui an. Vânzările de autovehicule pentru pasageri, excluzând autobuzele şi maşinile comerciale, au urcat cu 16%, la 17,93 milioane, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China.
Toţi marii producători auto străini au înregistrat recorduri de vânzări, anul trecut, în China. General Motors a avut vânzări în urcare cu 11%, la 3,16 milioane de autovehicule. China a devenit astfel cea mai mare piaţă pentru grupul american, care s-a bucurat timp de opt ani consecutiv de poziţia de cel mai mare producător auto străin din ţară. Volkswagen va deveni probabil principalul concern străin de pe piaţa chineză pe baza datelor pentru anul trecut, care vor fi prezentate de grupul german în următoarele săptămâni. Volkswagen a vândut 2,96 milioane de autovehicule în China în primele 11 luni ale anului trecut, depăşind recordul anual stabilit în 2012. Ford, care a intrat mai târziu pe piaţa chineză, şi-a consolidat semnificativ poziţia în 2013 datorită succesului modelului Focus. Astfel, vânzările Ford în China au crescut cu 49% anul trecut, la 935.813 unităţi, aceasta fiind cea mai bună evoluţie în rândul producătorilor străini, compania americană depăşind pentru prima dată Toyota. Producătorul nipon, lider global, a căzut pe locul 6 în rândul producătorilor străini din China, pe fondul tensiunilor diplomatice.
Piaţa auto din China ar putea fi afectată în acest an de noi limite privind emisiile de gaze cu efect de seră. Ministerul chinez al Industriei a avertizat în luna decembrie că tot mai multe oraşe vor limita numărul de automobile vândute, pentru a se încadra în ţintele de reducere a poluării stabilite de Guvernul central.