Chinezii lucrează de zor la primul portavion de mari dimensiuni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Chinezii lucrează de zor la primul portavion de mari dimensiuni

Externe 07 Mai 2019 / 16:19 830 accesări

Construcţia primului portavion de mari dimensiuni al Chinei este în desfăşurare, conform imaginilor obţinute prin satelit şi analizate de către un grup de reflecţie din SUA, informează marţi Reuters potrivit Agerpres. În imagini, care datează din aprilie, oferite Reuters de Centrul de Studii Strategice şi Internaţionale (CSIS) din Washington, se observă o activitate intensă în ultimele şase luni pe o navă de dimensiuni mari pe un şantier naval din afara oraşului Shanghai.

China nu a confirmat oficial construcţia unui al treilea portavion, în ciuda unor indicii în media oficiale, iar durata şi amploarea proiectului rămân secrete de stat. Pentagonul a informat săptămâna trecută că lucrările au început deja, dar nicio imagine nu apăruse încă. Oficialităţi din domeniul apărării din Asia şi din Occident şi analişti de securitate regională încearcă să obţină informaţii despre portavion, care este de aşteptat să fie primul de o asemenea dimensiune aflat în dotarea Chinei, capabil să desfăşoare operaţiuni complexe. În imaginile CSIS se poate observa o secţiune din provă care pare să se termine cu un front plat de 30 de metri şi o secţiune separată de cocă largă de 41 de metri cu macarale portante.

Pare a fi o navă pe care China a numit-o Type 002 şi care este mai mică decât portavioanele americane de 100.000 de tone, dar mai mare decât portavionul francez Charles de Gaulle, de 42.500 de tone, spun analiştii. Analistul CSIS Matthew Funaiole a declarat pentru Reuters că fotografiile făcute anul trecut au fost neconcludente, dar că acum este clar că se lucrează la acest proiect.

Raportul anual al Pentagonului despre modernizarea armatei Chinei, dat publicităţii vinerea trecută, a remarcat că al treilea portavion ar fi probabil mai mare decât primele două şi că va fi dotat cu un sistem de catapulte. Designul permite ca pe acest portavion să staţioneze un număr mai mare de aeronave de vânătoare, avioane de avertizare timpurie, iar operaţiunile de zbor să se desfăşoară cu mai mare rapiditate, conform raportului.

Este neclar dacă Type 002 va fi alimentat cu energie nucleară. China are 10 submarine alimentate cu energie nucleară, dar până acum nicio navă de suprafaţă nu are propulsie nucleară. Analistul de securitate regională din Singapore, Ian Storey, a declarat că un portavion de largi dimensiuni ar crea preocupare în rândul unora dintre vecinii Chinei şi a evidenţiat importanţa relaţiei lor strategice cu Statele Unite.

Primele două portavioane ale Chinei sunt relativ mici, pe acestea putând staţiona doar 25 de aeronave, mai puţin de jumătate din numărul de avioane care pot staţiona pe portavioanele americane din străinătate, şi au încorporate rampe de lansare la provă, configuraţie care limitează nu doar tipurile de aeronave care pot decola de pe ele, dar şi cât de multe arme şi combustibil pot transporta. Primul portavion al Chinei, denumit Liaoning, a fost un vas ucrainean din era sovietică cumpărat la mâna a doua în 1998 şi reasamblat în China. Al doilea portavion, care nu a primit un nume, construit pe teritoriul Chinei pe modelul primului portavion, a fost lansat în 2017.

Ministerul Apărării din China nu a răspuns cererii de a comenta.

Taguri articol


12