Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 s-a înfiinţat în urmă cu cinci ani, iar în tot acest timp au fost înregistrate peste 147.000.000 de apeluri, aproximativ 85.000 de apeluri pe zi. Acest sistem asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, SMURD, poliţie, jandarmerie, dar şi serviciilor publice profesioniste şi voluntare pentru situaţii de urgenţă. Începând cu 7 aprilie 2005, sistemul funcţionează la nivelul întregii ţări şi poate fi apelat prin formarea numărului unic european de urgenţă 112 în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile. Indiferent de reţeaua telefonică în care este generat, numărul unic pentru apelul de urgenţă 112 este gratuit şi trebuie format fără prefix. Pe 11 februarie are loc Ziua Europeană 112. Numărul de telefon 112 este comun tuturor celor 27 de state membre ale UE şi se foloseşte pentru apelarea gratuită a serviciului de urgenţă. În anul 2009, Comisia Europeană (CE) a decis ca 11 februarie să fie Ziua Europeană 112. CE le cere ţărilor din UE să demareze cât mai multe campanii de informare despre numărul european unic de urgenţă 112. CE a anunţat că statele membre UE ar trebui să sporească eforturile de informare despre numărul de urgenţă, deoarece numai un sfert dintre cetăţeni ştiu că pot suna la acest număr pentru a chema poliţia, pompierii sau ambulanţa. Din luna iulie a anului trecut, cetăţenii care folosesc telefoanele mobile în roaming primesc un mesaj cu informaţii despre acest număr, însă mai mulţi cetăţeni au susţinut că întâmpină probleme de limbă atunci când sună la 112 din străinătate. România se numără printre ţările din UE care au decis ca 112 să devină numărul naţional de urgenţă. Ultimele statistici ale CE arată că România se află printre primele tări în ceea ce priveşte informarea şi cunoaşterea numărului unic european de urgenţă 112. Sistemul 112 din România respectă toate standardele comunitare în domeniu şi este printre cele mai moderne din Europa. Sistemul Serviciului de urgenţă, la care lucrează aproximativ 700 de persoane, permite receptarea unui număr de 1.200 de apeluri simultan, dintre care aprox. 100 de apeluri sunt prelucrate instantaneu.