Cinci profesori prinşi cu mâţa-n sac!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Titularizarea, bat-o vina!

Cinci profesori prinşi cu mâţa-n sac!

Eveniment 31 Iulie 2013 / 00:00 1003 accesări

Nu mai e demult o noutate că şi profesorii îşi încearcă norocul copiind la examene, aproape la fel de mult ca elevii! Aşa cum se întâmplă şi cu învăţăceii, aceştia sunt prinşi de colegii supraveghetori şi atunci stau cu capul în pământ de ruşine. Aşa s-a întâmplat şi ieri, la concursul pentru ocuparea catedrelor vacante - fosta titularizare - desfăşurat la Constanţa. Astfel, cinci dintre dascălii participanţi şi-au adus aminte de vârsta teribilismului şi au fost prinşi pe picior greşit de colegii supraveghetori. Patru învăţători dădeau examen la Colegiul Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu” şi unul la Şcoala Gimnazială nr. 43. Două cadre didactice din comuna Dobromir, soţ şi soţie, au fost prinse în timp ce îşi împărtăşeau din cunoştinţe, oferindu-şi unul altuia ciorna de examen, o învăţătoare a fost surprinsă aruncând pe geam hârtia din care se inspira, iar alte două candidate au fost prinse cu telefoanele deschise asupra lor, deşi ar fi trebuit să le predea înainte de intrarea în examen. Conform metodologiei, ei nu mai au voie să le fie repartizată o catedră vreme de un an. În plus, alţi 104 candidaţi au decis să părăsească examenul după o oră, pentru că metodologia le permite să solicite anularea lucrării din proprie iniţiativă. Potrivit inspectorului general şcolar din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, prof. Răducu Popescu, preocuparea instituţiei, ca şi în cazul celorlalte examene naţionale, a fost de a crea un cadru cât se poate de clar, sigur şi transparent în derularea testărilor, favorizându-i pe cei care au învăţat. „Preocuparea noastră a fost una constructivă, acceptând în sistem persoanele pregătite, manifestând o toleranţă scăzută în cazul celor care au venit cu gândul de a copia”, a atras atenţia inspectorul general şcolar.

ŞAPTE CENTRE DE EVALUARE La Constanţa, peste 1.000 de profesori au intrat în bănci, în locul elevilor, să concureze pentru 169 de posturi titularizabile, din cele 663 vacante. Cu alte cuvinte, sunt şase candidaţi pe posturile titularizabile. Concurenţa e acerbă. Toţi speră să obţină minim 7 pentru a deveni titulari şi a nu mai avea grija locului unde vor preda anul următor. Testarea s-a dat în şapte centre de evaluare stabilite la nivelul ISJ pe discipline (Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Liceul Teoretic „Ovidius”, Liceul Teoretic „Traian”, Colegiul Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu”, Liceul Tehnologic „I.N. Roman”, Colegiul Tehnic „Tomis” şi Şcoala gimnazială nr. 43 „Ferdinand”), toate neîncăpătoare pentru numărul mare de candidaţi participanţi - 1.233. Unii au ieşit veseli de la examen, alţii - mai trişti, pentru că nu au picat pe subiect. Însă toţi speră să obţină măcar 7 pentru a se titulariza. Unora li s-au părut subiectele mai uşoare decât anul trecut, alţii, în schimb, spun că nu există uşor sau greu, important este să fi studiat suficient de mult. Totuşi, la unison au spus că subiectul de metodică este cel care va face diferenţa lucrărilor. „Nu există un model de rezolvare a subiectelor. Totul este subiectiv pentru că fiecare profesor corectează în maniera lui. Noi, însă, trebuie să folosim un limbaj adecvat”, a spus unul dintre candidaţi. Profesorii au spus că, cel puţin la română, sunt prea puţine posturi titularizabile. La nivelul judeţului sunt 20, însă în municipiu sunt doar patru. Una dintre candidate a fost şi Raluca Decu. Ea e venit direct de pe băncile facultăţii şi s-a înscris la Titularizare. Vrea să devină profesor de limba română. „Este primul an pentru mine. Sper să obţin un post bun. Dacă se poate, în oraş, însă important este să mă titularizez, pentru că apoi voi vedea ce fac”, a spus Raluca, încrezătoare în meseria de dascăl.



12