Cine mai călătoreşte cu trenul?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cine mai călătoreşte cu trenul?

Social 29 Martie 2010 / 00:00 631 accesări

CFR Călători estimează pentru 2010 o scădere a traficului de călători cu 7,6%, la 60.557.112, comparativ cu 2009 când un număr de 65.538.000 de persoane au optat pentru acest tip de transport, au declarat reprezentanţii companiei. Potrivit reprezentanţilor CFR Călători, cauzele acestei scăderi sunt concesionarea secţiilor de circulaţie altor operatori feroviari, precum şi faptul că circulaţia între regiuni s-a diminuat pe fondul unei scăderi generale a economiei, aceasta ducând la reducerea numărului de trenuri din pachetul minim social. De asemenea, reducerea numărului de trenuri a fost determinată şi de efectuarea lucrărilor de reabilitare la infrastructura feroviară, iar restricţiile de viteză impuse de starea infrastructurii feroviare au condus la scăderea vitezei comerciale, afectând calitatea serviciului de transport. \"Evoluţia din ultimii ani a transportului de călători şi viteza de circulaţie a trenurilor au fost în descreştere. În 2007, viteza medie comercială a trenurilor era de 43,96 km/h, în 2008 a ajuns la 43,39 km/h, iar în 2009 a crescut uşor la 43,62 km/h. În ceea ce priveşte numărul călătorilor expediaţi, în 2007 erau 85.753.000, în 2008 acesta a scăzut la 75.343.000, iar în 2009 a fost de 65.538.000\", potrivit reprezentanţilor CFR. Printre obiectivele companiei se numără implementarea sistemului de trenuri cadenţate la intervale egale de timp, cum există pe relaţiile Bucureşti - Aeroport, Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Ploieşti. \"Prin introducerea unui grafic de circulaţie cadenţat în care trenurile personale alternează cu trenurile de rang superior va fi deservită marea majoritate a nevoii de transport pentru diferitele segmente de călători care utilizează transportul feroviar cu plecări la intervale regulate de timp\", au declarat reprezentanţii CFR Călători. De asemenea, compania doreşte implementarea sistemului de emitere electronică a legitimaţiilor de călătorie la nivel naţional în proporţie de 90%, ceea ce va permite \"o scurtare a timpului de aşteptare pentru emiterea unei legitimaţii de călătorie la maximum 45 secunde, o tarifare corectă şi o rezervare sigură a locului, precum şi vizualizarea clară şi detaliată a tuturor informaţiilor cuprinse în bilet\". Printre beneficiile sistemului de emitere electronică de legitimaţii de călătorie se numără posibilitatea rezervării locului cu 30 de zile înainte de efectuarea călătoriei din orice staţie sau agenţie de voiaj. CFR Călători vrea să extindă şi baza de distribuţie a legitimaţiilor de călătorie, prin aplicaţia Bilete online şi automate de bilete, şi să introducă sistemul pilot de taxare în tren prin terminale mobile, ceea ce va conduce la operativitatea eliberării legitimaţiei de călătorie de către personalul de tren şi la o informare despre orarul trenului.

• SE PĂSTREAZĂ TARIFELE • Reprezentanţii CFR Călători spun că, având în vedere circumstanţele economice actuale, un mare plus în favoarea transportului feroviar este păstrarea neschimbată a tarifelor din luna septembrie a anului 2007. \"În cursul acestui an, dacă vor fi identificate surse de finanţare, intenţionăm extinderea sistemului de vânzare electronică a legitimaţiilor de călătorie prin aparate portabile (mobile) şi informare în tren a călătorilor - IMTK, de la stadiu de pilot la nivelul întregii reţele de cale ferată pentru toate categoriile de trenuri, extinderea sistemului de vânzare on-line pentru persoane fizice şi juridice cu posibilitatea vânzării şi a altor tipuri de legitimaţii sau oferte comerciale, vânzarea on-line de bilete folosind accesarea telefonului mobil şi deschiderea vânzării/rezervării on-line în trafic internaţional şi extinderea vânzarilor prin automate de bilete\", a mai precizat compania.

Taguri articol


12