Circa jumătate dintre mașini nu trec de ITP!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
RAR taie și spânzură

Circa jumătate dintre mașini nu trec de ITP!

Economie 20 August 2018 / 15:43 1889 accesări
Peste 1.700 de mașini verificate de RAR în prima jumătate a lui 2018 prezentau un risc iminent de dezmembrare în mers sau accident

Peste 1.700 de mașini verificate de RAR în prima jumătate a lui 2018 prezentau un risc iminent de dezmembrare în mers sau accident

Inspectorii RAR au verificat peste 33.700 de vehicule, în prima jumătate a lui 2018, iar aproape jumătate dintre ele erau neconforme. Mai mult, circa 1.700 prezentau un pericol iminent de accident. De asemenea, Poliția și RAR au dat peste 11.000 de amenzi contravenționale, au retras 8.480 de certificate de înmatriculare și au reținut 258 de permise de conducere, în același interval. În concluzie, mare atenție la ITP. Scapă cine poate.

INSPECȚII DRACONICE Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au verificat, din punct de vedere tehnic, 33.726 de vehicule, la nivelul întregii ţări, în primul semestru. Aproape jumătate erau neconforme, iar 1.700 erau la o groapă distanță de un accident grav. De asemenea, în urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în același interval, au fost aplicate peste 11.000 amenzi contravenţionale, au fost retrase 8.480 de certificate de înmatriculare şi au fost reţinute 258 de permise de conducere. Potrivit RAR, cele mai multe probleme au fost descoperite la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare, sistemul de reducere a emisiilor poluante, punţi, jante, anvelope şi suspensie, vizibilitate, precum şi la sistemele de frânare şi direcţie. În plus, la nivel naţional, aproximativ una din zece maşini trase pe dreapta de Poliţie şi verificate de RAR poluau peste limita legală admisă. Inspectorii precizează că, în situaţia în care se reține certificatul de înmatriculare, el poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară.

ȘEFA DACIA Pe de altă parte, aproximativ 75.300 de autoturisme noi au fost înmatriculate în România, în primele şapte luni ale anului, în creştere cu 33% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, în timp ce înregistrările de autoturisme rulate s-au diminuat cu 6,87%, până la 274.195 de unităţi, arată statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În iulie, lider de piață a fost Dacia, cu 4.808 unităţi (+41,45% faţă de iulie 2017); urmează Skoda (1.345 unităţi, +32,77%), Volkswagen (1.309 unităţi, +12,55%), Renault (1.095 unităţi, +36,02%) şi Ford (964 unităţi, +26,51%). Pe de altă parte, cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor de autoturisme noi au consemnat-o mărcile Subaru (șase exemplare), Ford-CNG-Technik (5), Mercedes-AMG (4), BMW 1, Lada şi Lamborghini (câte 3), Maserati (2), ARO, Bentley, Citroen-DS şi Tesla (câte o unitate). Per total, în ianuarie - iulie, dintre cele 75.278 de autoturisme noi înmatriculate în România, cele mai multe au fost Dacia (21.213 unităţi, +45,98%), Ford (5.673 unităţi, +16,73%), Opel (4.342 unităţi, +57,43%) şi Hyundai (3.241 unităţi, +47,72%). În ceea ce priveşte înmatriculările de autoturisme second hand, statistica DRPCIV relevă că, în primele şapte luni, ele au ajuns la 274.195 unităţi, în scădere cu 6,87% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017. Parcul auto naţional din România a ajuns, la finele lui 2017, la peste 7,635 milioane unităţi, în creştere cu 8,91% faţă de anul precedent.



12