Circulaţia feroviară, periclitată de un hoţ de cablu

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Circulaţia feroviară, periclitată de un hoţ de cablu

Eveniment 15 Mai 2013 / 00:00 475 accesări

Inconştienţa unui bărbat de 40 de ani, din Bucureşti, care locuieşte fără forme legale în Constanţa, a fost la un pas să producă o tragedie feroviară. Ieri dimineaţă, individul a mers în zona staţiei CF Dorobanţu şi, cu ajutorul unui cuţit, a tăiat trei metri de cablu de alimentare a circuitului de cale ferată. La scurt timp, electromecanicul de serviciu din halta Dorobanţu a observat că semaforul aflat pe ruta Basarabi-Dorobanţu prezintă permanent culoarea roşie. Ceferistul i-a anunţat pe poliţiştii Postului de Poliţie TF Valu lui Traian despre faptul că, pe tabloul de comandă, apare o defecţiune la km 201+280 de pe magistrala CF 800 Constanţa-Bucureşti. Oamenii legii au mers la locul indicat, împreună cu un electromecanic, unde au constatat că lipseau trei metri de cablu. O jumătate de oră mai târziu, hoţul a fost găsit de poliţişti în zona podului feroviar Poarta Albă, având asupra lui cablul furat şi cuţitul cu care îl tăiase. El a fost reţinut şi prezentat Judecătoriei Constanţa cu propunere de arestare preventivă pentru furt calificat şi distrugere şi semnalizare falsă. După deliberări, magistraţii au emis pe numele lui mandat de arestare pentru 29 de zile.

SEMNALIZARE ÎNTRERUPTĂ Din cercetări s-a stabilit că fapta bărbatului a pus în pericol circulaţia feroviară pe relaţia Dorobanţu-Basarabi. „Secţionarea cablului de alimentare a scos din funcţiune instalaţia electrică de pe firul I al magistralei 800, pe ruta Dorobanţu-Basarabi, ceea ce a dus la ocuparea circuitelor de cale. Din această cauză a existat pericolul ca trenurile, care circulau pe ruta respectivă, să se ciocnească întrucât semnalizarea pe calea ferată a fost întreruptă”, a declarat şeful Secţiei Regionale a Poliţiei Transpoturi (SRPT) Constanţa, cms. şef Cornel Tănase. El a adăugat că furtul cablului a întrerupt şi returul curentului de tracţiune al firului electric de 27.000V, ceea ce ar fi dus la distrugerea echipamentelor feroviare aflate pe distanţa Dorobanţu - Basarabi firele I şi II, precum şi la electrocutarea muncitorilor CFR. „Până la remedierea deranjamentului, trenurile de călători au circulat cu viteză redusă între staţiile CF Dorobanţu şi Basarabi, acestea înregistrând o întârziere de aproximativ şase-şapte minute”, a mai spus cms. şef Cornel Tănase.



12