După ce ştirea potrivit căreia cireşele pe care le cumpărăm din supermarketuri sunt tratate cu substanțe toxice, periculoase pentru organism, a făcut înconjurul României, s-a sesizat şi Carrefour, magazinul de unde au fost cumpărate respectivele fructe. Reamintim că un client a postat pe contul său de socializare un mesaj în care îşi exprima uimirea faţă de ceea ce scria pe eticheta unor cireșe achiziționate din respectivul hipermarket. Potrivit indicațiilor, acesta trebuia să îndepărteze coaja cireșelor pentru a consuma produsul deoarece acestea erau tratate cupesticide ca Thiabendazol şi Imazilil. „Coaja nu se recomandă pentru consum. Produs tratat cu imazilil și thiabendazol”. Acestea sunt două substanțe foarte toxice, interzise de legislația UE.
CE SUNT CELE DOUĂ SUBSTANŢE IMAZILIL și THIABENDAZOL sunt fungicide utilizate pe scară largă în producția de portocale și alte citrice de către producătorii turci, însă recent aceștia au început să le folosească și pe căpșuni și cireșe. La portocale se recomandă spălarea temeinică a cojii, dar la cireșe și cpșuni acest lucru este imposibil. Coaja lor nu poate fi îndepărtată, iar spălarea nu îndepărtează pericolul pe care îl reprezintă aceste pesticide. „Fructele și legumele stropite cu aceste pesticide nu au un miros diferit şi nici o culoare aparte”, a precizat Paul Anghel, directorul general al ANPC, adăugând că legislaţia Uniunii Europene interzice folosirea Thiabendazolului și Imazalilului în agricultură. Directorul ANPC afirmă că ingerarea acestei substanţe atacă ficatul şi rinichii şi ar putea fi cancerigenă.
CE SPUNE CARREFOUR Carrefour a reacționat la postarea clientului, afirmând că a retras produsul de la raft, potrivit bugetul.ro. ”Mulţumim că ne-ai alertat cu privire la etichetarea articolului. Produsul respectiv a fost retras de la raft. Ne-am adresat furnizorului pentru informaţii suplimentare care ne-a transmis următoarele: din cauza unei regretabile erori umane, informaţiile de pe etichetele produsului erau greşite, operatorul furnizorului însărcinat cu tiparirea lor folosind un alt şablon de etichete, destinat unui produs de citrice. Te asigurăm că produsul nu reprezintă niciun pericol pentru consumul uman şi respectă în totalitate standardele de calitate prevăzute de lege, conform declaraţiei de conformitate provenită de la furnizor. Ne cerem scuze pentru incident şi te asigurăm că acesta este un caz izolat, importanţa pe care o acordăm afişării corecte a etichetelor aplicate pe produse fiind foarte mare. Te asigurăm că pentru noi siguranţa clienţilor noştri şi respectarea standardelor de calitate pentru produsele comercializate sunt prioritare şi reprezintă preocupările noastre permanente. Mulţumim mult pentru înţelegere!”, a precizat compania.
Aşadar, potrivit retailerului, cireşele sunt bune, dar un angajat a încurcat etichetele. La cât suntem de păţiţi, să mai credem?