RISC MAXIM. Pericol de explozie, sâmbătă seara, pe Drumul Naţional 22 C (Constanţa - Medgidia), după ce o cisternă încărcată cu aproape 24 de tone de kerosen s-a răsturnat între localităţile Castelu şi Medgidia, în jurul orelor 17.15. Lucrătorii Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa (SPR) spun că Ion Lincu, de 60 de ani, din Bucureşti, şoferul unei autocisterne marca Volvo, cu numărul de înmatriculare B 101668, se deplasa pe DN 22 C, dinspre Medgidia către Castelu. Potrivit poliţiştilor de la Rutieră, bărbatul a observat prea târziu un autotren marca Volvo care staţiona pe marginea şoselei. A tras stânga de volan, dar nu a reuşit să evite impactul şi a acroşat tirul cu partea dreaptă a semiremorcii. În urma coliziunii, şoferul a pierdut controlul autovehiculului, care a derapat, oprindu-se de-a curmezişul şoselei. Nu s-au înregistrat victime, dar, în urma impactului, unul dintre cele patru compartimente ale cisternei s-a fisurat, iar pe carosabil a început să curgă kerosen. La locul accidentului au ajuns, în scurt timp, poliţiştii de la Rutieră, care au blocat drumul, izolând zona.
INTERVENŢIE DE CINCI ORE. Două autospeciale din cadrul Staţiei de Pompieri Medgidia s-au deplasat imediat pe DN 22 C şi au luat toate măsurile necesare pentru a preîntâmpina aprinderea combustibilului. „În primul rând, pompierii au decuplat bornele bateriei, pentru că o eventuală scânteie ar fi putut provoca o tragedie. Apoi, au săpat pe marginea şoselei o rigolă, pentru ca tot kerosenul care a curs din cisternă să se colecteze într-un singur loc şi să nu se înregistreze o poluare masivă în zonă. S-a intervenit la fabrica de ciment „Lafarge”, pentru obţinerea unui utilaj, cu ajutorul căruia cisterna să poată fi mutată. Operaţiunea aceasta s-a putut realiza abia după ce tot kerosenul a fost transvazat într-o altă cisternă. La intervenţie au luat parte zece subofiţeri şi doi ofiţeri ISU”, a declarat sg. major Paula Anghel, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” (ISU). Pompierii militari au spălat apoi carosabilul cu apă şi spumă, pentru a înlătura orice pericol. Intervenţia acestora s-a încheiat puţin după miezul nopţii, după aproape cinci ore de la primirea solicitării prin linia unică de urgenţă 112. Aceştia spun că riscul de explozie a fost foarte mare. Şi asta deoarece kerosenul, un combustibil folosit pentru propulsia avioanelor şi a unor rachete, este extrem de inflamabil.
RUTE OCOLITOARE. Autocisterna implicată în accidentul rutier de sâmbătă seară aparţine unei firme din Bucureşti. Cele 24 de tone de kerosen cu care era încărcată ar fi trebuit să ajungă la baza militară de la Mihail Kogălniceanu. În urma coliziunii, DN 22 C a fost închis timp de cinci ore, oamenii legii îndrumându-i pe şoferi spre rutele ocolitoare pentru relaţia Cernavodă - Constanţa: sens giratoriu Medgidia - DJ 224 Tortomanu - Siliştea - Ţepeş-Vodă - DN 2A Nicolae Bălcescu - Constanţa, iar pentru relaţia Constanţa - Cernavodă: DN 22B Nazarcea - Ovidiu - DN 2A Ovidiu - DJ 224 - Ţepeş-Vodă - Siliştea - Tortomanu - Medgidia. Poliţiştii de la Rutieră au deschis o anchetă pentru a elucida împrejurările exacte în care a avut loc evenimentul rutier.