Citibank a lansat ieri o ofertă de retail banking, care include un serviciu de internet banking, Citibank Online, şi unul de tranzacţii bancare prin telefon, CitiPhone Banking. „Lansarea retail banking-ului în România face parte din strategia noastră globală de a avea un model de afaceri care plasează clientul în centrul atenţiei noastre”, a declarat directorul regional pe retail pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) în cadrul Citibank, Sanjeeb Chaudhuri. Tot ieri, Citibank a lansat şi pachetele CitiOne, destinat clienţilor care deţin în conturile de la bancă mai mult de 15.000 de lei, şi Citigold, pentru consumatorii care au depus mai mult de 150.000 de lei în orice cont deschis la instituţie. „În următorii trei ani vrem să fim în primii trei jucători de pe piaţă pe cele două segmente principale de clienţi”, a declarat Kumar Ramachandran, director al departamentului persoane fizice la Citibank România. Citibank România a acordat, pînă la finele anului trecut, produse de retail către consumatorii cu venituri mici, prin CitiFinancial, dar a decis să închidă 30 din cele 39 de unităţi existente sub acest nume. „CitiFinancial a reprezentat o ofertă către clienţii cu venituri mici, pe care nu o mai continuăm, dar vom continua să administrăm portofoliului pe care îl avem”, a declarat directorul operaţiunilor Citibank în România, Shahmir Khaliq. El a precizat că banca vrea să ajungă în primii 3-5 jucători de pe piaţă, în următorii 3-5 ani, în ceea ce priveşte cheltuielile clienţilor cu cardurile de credit, lansate de bancă anul trecut. Banca a mai lansat, ieri, creditele în lei cu dobîndă fixă. „Oamenii au nevoie pe termen scurt să se împrumute în moneda în care îşi au veniturile. Acordăm împrumuturi pe 5-6 ani”, a spus Ramachandran.