CJC, acţionar la Aeroportul Mihai Kogălniceanu

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

CJC, acţionar la Aeroportul Mihai Kogălniceanu

Eveniment 09 Mai 2007 / 00:00 1856 accesări

Deputaţii au dat ieri votul decisiv pentru aprobarea proiectului de lege iniţiat de către deputaţii PSD de Constanţa, Alexandru Mazăre, Corneliu Dida şi Eduard Martin, privind trecerea unui pachet de 25% din acţiunile Aeroportului Mihail Kogălniceanu către Consiliul Judeţean Constanţa (CJC). ”Aeroporturile din Constanţa şi Timişoara sînt singurele din ţară care mai sînt deţinute în totalitate de către Ministerul Transporturilor. Aceasta este direcţia normală de descentralizare, trasată de către UE, şi care trebuie urmată de către România. Aeroportul avea performanţe foarte bune înainte de 1989, cînd înregistra anual un trafic de 700-800 de mii de pasageri. Din păcate, în perioada 2005-2007, nu putem vorbi decît de un flux de 40-50 de mii de turişti anual”, a declarat Alexandru Mazăre în plenul Camerei Deputaţilor, după aprobarea proiectului de lege. El a adăugat că este convins că, prin transferarea unui pachet de acţiuni ale Aeroportului Mihail Kogălniceanu către CJC, se va realiza o legătură mult mai strînsă între aeroport şi agenţiile de turism, lucru care va duce la creşterea numărului curselor charter care vor ateriza aici şi, implicit, a numărului turiştilor străini care vor veni pe litoralul românesc. ”CJC va reuşi, cu un capital minoritar, să conceapă o strategie eficientă pentru litoralul românesc. Votul de astăzi este doar un prim pas. CJC trebuie să imprime o nouă politică managerială în cazul aeroportului, în condiţiile în care turismul de litoral trece printr-o perioadă grea, din cauza lipsei turiştilor străini. De exemplu, TUI a adus în Bulgaria, în 2006, 385.000 de turişti străini, în timp ce în România nu a adus decît 5.000 de turişti”, a mai spus Alexandru Mazăre. El a adăugat că, în scurt timp, legea va merge la promulgare, iar după ce va fi publicată în Monitoriul Oficial, CJC îşi va desemna, prin votul consilierilor, reprezentantul în adunarea generală a acţionarilor şi în consiliul de administraţie al aeroportului.

Descentralizarea aeroportului, susţinută de PSD, PRM şi PNL

Alexandru Mazăre a mai spus că a decis iniţierea acestui proiect de lege, în urma unor discuţii pe care le-a avut cu autorităţile locale constănţene. ”Iniţiativa face parte dintr-un pachet legislativ, alături de proiectele de lege care vizează trecerea unui pachet de acţiuni ale Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa către Consiliul Local şi trecerea plajelor în administrarea Consiliului Judeţean”, a mai spus deputatul. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputaţilor cu 156 de voturi pentru, 29 împotrivă şi patru abţineri, fiind susţinut de către deputaţii PSD, PNL şi PRM. ”Prin trecerea unui pachet de acţiuni a aeroportului către CJC, se va realiza un control eficient asupra preţurilor practicate aici. Toţi vorbim de autonomie locală, de autonomie economică şi administrativă, dar uităm că judeţul Constanţa, care este unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat primeşte foarte puţin înapoi. Spun acest lucru, pentru că majoritatea consiliilor judeţene au primit deja în administrare aeroporturile, Constanţa fiind lăsată, şi în acest caz, la urmă”, a declarat deputatul PRM de Constanţa, Gelil Eserghep. La rîndul său, deputatul PNL de Constanţa Gheorghe Dragomir a afirmat că întregul grup PNL din Cameră a votat pentru trecerea pachetului minoritar de acţiuni către CJC şi că va susţine şi celelalte iniţiative ale deputaţilor PSD, care vizează dezvoltarea oraşului Constanţa şi a turismului de litoral: ”Atît eu, cît şi colegii mei susţinem toate proiectele care sînt în beneficiul administraţiilor locale. Oraşul Constanţa are nevoie de fonduri pentru a se dezvolta şi constănţenii au nevoie de un buget mai mare pentru a avea un oraş frumos. Votarea acestor legi sînt primele semne ale descentralizării”. Cei care s-au opus proiectului de lege au fost reprezentanţii PD, ”duşman” tradiţional al Constanţei, care, de-a lungul timpului, a blocat toate proiectele de dezvoltare a oraşului şi litoralului românesc.



12