Reprezentanţii Partidului Naţional Liberal sunt de părere că ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, probează încă o dată că există motive temeinice pentru a i se cere demisia: aşa-zisa clasificare a universităţilor, în loc să introducă mai multă ordine în învăţământul superior, creează şi mai multă confuzie, se arată într-un comunicat al PNL. Potrivit PNL, criteriile folosite în clasificare nu sunt suficient de clare şi nu sunt cele europene. „Invocarea Asociaţiei Europene a Universităţilor în sprijinul acestei clasificări nu este corectă, deoarece această asociaţie nu face clasamente, ci eventual dă sfaturi, evaluează şi informează asupra metodologiei. Există instituţii europene specializate care fac asemenea ierarhizări, instituţii care nu au participat însă la operaţiunea lui Daniel Funeriu” au declarat reprezentanţii PNL. Aceştia îşi exprimă convingerea că „o viitoare evaluare şi clasificare instituţională, alta decât aceea realizată sub egida domnului ministru Daniel Funeriu, va fi mai conformă cu realităţile învăţământului superior românesc”. De asemenea, potrivit liberalilor, printre restanţele majore ale Ministerului Educaţiei privitoare la implementarea Legii Educaţiei se numără şi faptul că nu a fost promovată, încă, Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar, care ar fi deschis o cale reală de depolitizare a conducerii grădiniţelor, şcolilor şi liceelor şi în lipsa cărora „inspectorii generali şcolari numiţi politic îşi continuă demersurile de numire a directorilor pe criterii strict clientelare”. „PNL reiterează solicitarea ca ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, să îşi prezinte demisia din funcţia pe care o ocupă, funcţie care necesită un specialist în acest domeniu esenţial pentru dezvoltarea societăţii româneşti”, au mai declarat reprezentanţii PNL. Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, declara, sâmbătă, că prin clasificarea universităţilor vor fi reaşezate resursele în funcţie de capacitatea specifică a fiecăreia dintre aceste instituţii de a-şi îndeplini misiunea către societate.