Clienți aruncați abuziv în ghearele Biroului de Credit

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Banksteri amendați pentru... nesimțire

Clienți aruncați abuziv în ghearele Biroului de Credit

Economie 30 Octombrie 2016 / 14:18 700 accesări
Mai multe bănci au fost amendate pentru că au raportat date negative la Biroul de Credit, fără să respecte drepturile legale ale clienților

Mai multe bănci au fost amendate pentru că au raportat date negative la Biroul de Credit, fără să respecte drepturile legale ale clienților

Mai mulți banksteri autohtoni s-au trezit amendați cu până la 25.000 lei, pentru că au raportat date negative la Biroul de Credit, fără respectarea drepturilor legale ale consumatorilor. Unii dintre ei au „uitat“ să-și anunțe clienții că au fost dați pe mâna BC, în vreme ce alții au făcut exces de zel și au transmis de mai multe ori într-o singură lună date către Birou, pentru aceeași restanță. Printre instituțiile sancționate se numără Credite Europe Bank, Bancpost, Garanti Bank și UniCredit Bank.

Mai multe bănci și instituții financiare nebancare (IFN) au fost sancționate de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu amenzi de până la 25.000 lei, pentru că au raportat date negative la Biroul de Credit (BC), fără respectarea drepturilor legale ale clienților. Printre instituțiile sancționate se numără băncile Credit Europe Bank, Bancpost, Garanti Bank și UniCredit Bank. „La Credit Europe Bank, am constatat că banca a transmis date negative la BC, în cazul mai multor persoane fizice, fără a efectua informarea prealabilă a acestora. Totodată, aceeași bancă a transmis, de mai multe ori în aceeași lună, date negative la BC, pentru aceeași restanță, fără a se respecta termenul de 30 de zile. Pentru aceste fapte, amenda contravențională s-a ridicat la 23.000 lei“, spun cei de la ANSPDCP. Aceleași acuzații sunt aduse și Bancpost și Garanti Bank, care au fost amendate cu câte 20.000 lei, dar și UniCredit Bank, sancționată cu 9.000 lei. „Totodată, compania ERB Retail Services IFN a primit o amendă de 7.000 lei pentru că, în afară de faptul că a transmis date negative la BC, fără a informa debitorii în prealabil, nici nu a dat curs cererii mai multor persoane fizice, care au cerut ștergerea datelor. La rândul lor, Essy Asset Management IFN și Unicredit Consumer Financing IFN au încasat câte o amendă de 25.000 lei, pentru aceleași nereguli constatate în cazul băncilor menționate mai sus“, potrivit celor de la ANSPDCP. Și Simplu Credit IFN a fost amendată, cu 5.000 lei, pentru nereguli similare. Pe de altă parte, Autoritatea a sancționat o serie de companii pentru nerespectarea reglementărilor în privința datelor cu caracter personal - „RCS & RDS SA, spre exemplu, nu a transmis un răspuns în scris, în termen de 15 zile, la plângerea unei persoane care semnalase încălcarea drepturilor sale prevăzute de Legea nr. 677/2001 (securitatea prelucrării de date cu caracter personal). Amenda totală este de 11.000 lei“. O altă firmă, Toro TeleMarketing, a fost sancționată cu 5.000 lei pentru că a prelucrat excesiv date biometrice (amprente) ale angajaților, în scopul pontării timpului de lucru; totuși, puteau fi utilizate alte mijloace, mai puțin intruzive.



12