Clienţii nemulţumiţi de clauzele din contractele încheiate cu Bancpost afirmă că Banca Naţională a României (BNR) răspunde în mod standard la orice plângere înaintată de populaţie că nu are atribuţii în relaţia client-bancă şi roagă instituţia să aibă aceeaşi poziţie în continuare, încetând astfel să facă lobby în favoarea Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). „Grupul de iniţiativă împotriva clauzelor abuzive care se regăsesc în contractele de credit Bancpost observă cu stupoare că BNR, instituţie de bază a statului român, intră în piaţa bancară făcând lobby pentru ARB, cu toate că BNR ar trebui să apere în mod direct interesele statului şi indirect interesele cetăţenilor României”, se arată într-un comunicat al grupului. Clienţii Bancpost amintesc BNR, în special directorului Direcţiei Supraveghere din BNR, Nicolae Cinteză, că au atribuţii de reglementare a pieţei financiar-bancare din România. Clienţii Bancpost consideră că piaţa financiar bancară locală este nefuncţională, printre argumentele enumerate numărându-se faptul că BNR a redus treptat rezervele minime obligatorii şi dobânda de politică monetară, dar dobânzile „variabile” ale băncilor au îngheţat la paliere de peste 10% pentru lei, şi că există bănci care au cesionat creditele clienţilor către firme înregistrate în UE cu un capital social „de mai mare jena”, fără să notifice clienţii conform legislaţiei locale şi chiar contractelor asumate între bancă şi debitor. Grupul clienţilor nemulţumiţi ai Bancpost reuneşte în prezent peste 800 de persoane. În ultima perioadă, tot mai mulţi clienţi nemulţumiţi ai băncilor s-au organizat în grupuri pe internet unde discută despre problemele întâmpinate şi se pregătesc pentru a declanşa procese colective împotriva instituţiilor de credit.