Clienţi pierduţi din cauza cozilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Clienţi pierduţi din cauza cozilor

Economie 14 Aprilie 2010 / 00:00 509 accesări

BCR, CEC Bank şi alte câteva bănci din România pierd cotă de piaţă din cauza propriilor bariere, cum ar fi cozile de aşteptare, localizarea inoportună a unităţilor, numărul redus de bancomate şi dobânzile ridicate la credite, potrivit unui sondaj realizat de compania de cercetări de piaţă Synovate. Plecată din poziţia de singura bancă de economii din România înainte de 1990, cota de piaţă a CEC Bank a scăzut puternic până sub 10% în anul 2000, înregistrând un minim în jur de 4% în 2006. În ultimii trei ani, banca a avut o revenire la nivelul cotei de piaţă, iar la finele anului trecut a depăşit 6% din totalul activelor sistemului bancar. Pe de altă parte, BCR, cea mai mare bancă din piaţa românească, a reuşit să-şi menţină prima poziţie, deşi a parcurs după privatizarea încheiată în 2006 un program de restructurare. Cota de piaţă după active a BCR a coborât anul trecut sub 20%. Sondajul Synovate mai arată că aproape jumătate dintre români au mai puţină încredere în bănci şi instituţiile financiare decât înainte de criza globală, în timp ce doar 18% din respondenţi au o opinie pozitivă despre băncile care au capital local şi 34% şi-au exprimat o părere pozitivă privind băncile internaţionale. Totuşi, consumatorii din sectorul bancar din România ocupă locul patru în Europa Centrală şi de Est şi Orientul Mijlociu în funcţie de loialitate, după cei din Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite şi Rusia. Astfel, 37% dintre românii respondenţi la sondaj sunt puternic loiali băncilor cu care lucrează, iar clienţii CEC Bank, ING Bank şi Banca Transilvania sunt cei mai loiali din România. Pe de altă parte, BCR se bucură de un grad de recunoaştere aproape total, având în vedere că numele băncii este cunoscut printre 98,6% dintre consumatori, palsându-se marginal înaintea BRD - Groupe Societe Generale. Studiul Synovate a fost realizat, în perioada octombrie - decembrie 2009, pe un eşantion reprezentativ de 1.000 clienţi din sectorul bancar în fiecare din cele 13 ţări incluse în studiu - Rusia, Polonia, Ucraina, Slovacia, Ungaria, Cehia, Grecia, Serbia, Bulgaria, România, Turcia, Emiratele Arabe Unite şi Arabia Saudită. Studiul a acoperit 29 de bănci internaţionale, 211 instituţii locale şi 13.000 de clienţi ai băncilor.



12