Clienţii băncilor au mandatat avocaţi să negocieze pentru ei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Clienţii băncilor au mandatat avocaţi să negocieze pentru ei

Economie 06 Septembrie 2010 / 00:00 414 accesări

Clienţii nemulţumiţi vor mandata avocaţi să negocieze cu băncile şi, eventual, să îi reprezinte în procese colective, după ce unele discuţii purtate direct cu reprezentanţii instituţiilor de credit nu au ajuns la niciun rezultat. „Luni voi semna contractul de asistenţă juridică pentru circa 300 de clienţi ai BCR. Totodată, lista clienţilor Volksbank cu care voi semna în curând a fost limitată, de asemenea, la aproximativ 300 de persoane, din cauză că s-ar depăşi anumite limite de gestionare administrativă a unui eventual proces”, a declarat avocatul Gheorghe Piperea. El a spus că va exista o încercare de negociere, iar dacă aceasta va eşua, atunci se va ajunge la proces. Piperea a arătat că plângerile clienţilor nu au nicio legătură cu Ordonanţa de Urgenţă 50 privind creditele de consum, ci cu unele clauze, considerate abuzive, care încalcă legi mai vechi. „De exemplu, în unele contracte dobânda este variabilă şi stabilită în funcţie de indicele de referinţă al băncii, afişat doar la sediul instituţiei. O lege din anul 2000 stabileşte că clauzele opace, confuze, care depind de bancă sunt nule”, a arătat avocatul. Totodată, el speră că băncile vor fi suficient de responsabile şi atente astfel încât să se evite procesele, care ar fi „un coşmar” pentru toată lumea. Clienţii Volksbank au fost primii care au început o amplă ofensivă împotriva băncii, prin organizarea în grupuri pe internet, unde discută despre problemele pe care le întâmpină în relaţia cu instituţia de credit. Ulterior, exemplul lor a fost urmat de clienţi ai BCR, Bancpost, Raiffeisen şi Banca Transilvania.

Taguri articol


12