Pînă în luna septembrie a acestui an băncile se vor ghida după o nouă lege. Cel puţin, aşa doreşte preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Dan Vlaicu. El a declarat că a purtat deja discuţii cu reprezentanţii Asociaţiei Române a Băncilor în acest scop şi că va fi pregătită o lege specială care să reglementeze clar relaţiile dintre bănci şi clienţii acestora. Pornind de la reclamaţiile primite la sediul instituţiei, inspectorii ANPC au efectuat mai multe controale în domeniul bancar în prima jumătate a anului şi au aplicat mai multe sancţiuni. „Am ajuns la concluzia că, în prezent, nu avem reglementări destul de dure pentru a proteja îndeajuns consumatorii acestui tip de servicii”, a afirmat Dan Vlaicu, precizînd că ar trebui să existe mai multă transparenţă din partea băncilor care acum pot schimba dobînzile şi comisioanele la creditele în lei fără a se mai consulta şi cu clienţii. În ceea ce priveşte judeţul Constanţa, deocamdată inspectorii din cadrul Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa nu au efectuat nici un control tematic la unităţile bancare. Asta nu înseamnă însă că nu au primit reclamaţii în acest sens. La începutul lunii iulie, zece constănţeni s-au plîns de serviciile unor unităţi bancare. În urma verificărilor, inspectorii OJPC au constatat că o singură plîngere era întemeiată, banca respectivă primind un avertisment. Mai multe acţiuni de verificare în sectorul bancar vor fi efectuate după încheierea sezonului estival. „În acest moment, inspectorii noştri sînt alocaţi pentru staţiunile de pe litoral, iar o parte au rămas să răspundă reclamaţiilor primite. Cel mai probabil, vom efectua un control la băncile din judeţ în toamna acestui an”, a declarat purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (IRPC) Constanţa - căruia i se subordonează OJPC - Rodica Mocanu.