Clienţii furnizorilor de telefonie, mai bine informaţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Clienţii furnizorilor de telefonie, mai bine informaţi

Social 14 Noiembrie 2008 / 00:00 455 accesări

Autoritatea Naţională de Comunicaţii (ANC) a lansat ieri spre dezbatere un proiect privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii. Proiectul stabileşte modalităţile în care furnizorii de telefonie vor comunica abonaţilor informaţii privind preţurile şi tarifele, precum şi celelalte condiţii de utilizare a serviciilor. Aceştia trebuie să înştiinţeze utilizatorii cu privire la suma minimă pe care o vor plăti pentru toată durata contractului, formată din preţul abonamentului sau al cartelei, la care se adaugă eventualele tarife de conectare sau instalare şi preţul telefonului, dacă e cazul, cu toate taxele incluse. Totodată, clienţii trebuie să ştie, înainte de a semna contractul sau de a cumpăra o cartelă, ce tarife sînt aplicate şi în ce condiţii, respectiv modul de taxare, dacă se percepe un tarif pentru stabilirea legăturii, dacă există costuri diferite în funcţie de oră şi în ce condiţii se folosesc minutele sau creditul inclus. De asemenea, furnizorii de telefonie vor fi obligaţi să informeze utilizatorii cu privire la durata minimă a contractului, condiţiile de reziliere şi taxele pe care aceştia trebuie să le plătească dacă renunţă înainte de termen, precum şi condiţiile în care contractul se prelungeşte automat. „Dorim să ne asigurăm că utilizatorii iau decizii informate în momentul achiziţionării serviciilor de comunicaţii. Într-o piaţă concurenţială, un utilizator informat este mai puternic în relaţia sa cu furnizorul”, a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran.



Ştiri recomandate

12