Ordonanţa de Urgenţă pentru modificarea legii privind transportul în regim de taxi şi de închiriere, în forma postată pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, va permite sancţionarea activităţilor de tip evazionist, precum şi a celor neautorizate, spun reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), cărora nu le-a trecut supărarea pe cei de la Uber și Taxify - „Uber se autodescrie ca fiind un simplu intermediar digital, o aplicaţie pe telefon, care leagă pasagerii cu şoferii. E un pretext să nu se conformeze prevederilor legale de licenţiere, aplicabile firmelor de taxi sau transportatorilor, ce implică obligaţii şi responsabilităţi. Poziţia Uber este în contradicţie cu decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, avocatul general desemnat în cauză, Maciej Szpunar, precizând că platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi, în consecinţă, trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional“.