Compania Naţională Administraţia Drumurilor Naţionale România (CNADNR) nu mai poate fi reprezentată în cazul litigiilor cu foştii constructori ai porţiunii Cernavodă-Medigidia, parte a A2 (Autostrada Soarelui). Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins procedura de atribuire a serviciilor de asistenţă juridică pentru disputele şi litigiile generate de construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia. Şi asta după ce Casa de Avocatură Boştină şi Asociaţii a contestat documentaţia emisă de CNADNR pentru atribuirea contractului. „Am depus contestaţia pentru că, pe de o parte, caietul de sarcini conţine prevederi nelegale şi discriminatorii, de natură a restricţiona accesul operatorilor economici la procedura de achiziţie publică ceea ce, pe de altă parte, aduce atingeri grave principiilor care guvernează modalitatea de atribuire a contractelor de achiziţie publică”, după cum a declarat avocatul coordonator, Doru-Cătălin Boştină. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a admis cererea casei de avocatură de a suspenda procedura de atribuire, în stadiul în care se află, până la soluţionarea cauzei. CNADNR alocă 999.750 euro, fără TVA, pentru servicii de reprezentare juridică a instituţiei în instanţele arbitrale şi de judecată în vederea soluţionării litigiilor în legătură cu contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, incheiat cu firma Colas. Compania a reziliat, în 2011, contractul cu firma franceză Colas. Contractul fusese atribuit în 2009. Firma franceză a susţinut că nu a putut lucra din cauză că nu i-au fost încredinţate terenurile şi autorizaţiile necesare şi că va solicita Comisiei Internaţionale de Arbitraj recuperarea cheltuielilor. În urma unei noi licitaţii, contractul a fost câştigat de consorţiul Astaldi - Max Boegl. Tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia a fost deschis în iulie.