Incredibil, dar adevărat! Aşa cum am mai atras atenţia, în nenumărate rânduri, lăcomia şi nesimţirea cu sânge portocaliu ating culmi impresionante. Despre drumurile din România, dintre care peste 50% sunt expirate, iar restul impracticabile, nu mai este nevoie să discutăm. Ei bine, aceste drumuri, pentru care plătim oricum diverse taxe, multe şi mărunte, de nici nu le mai ştim numărul, ar fi trebuit să beneficieze, potrivit înţelepciunii CNADNR-iste (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România), de încă o plată, tot din buzunarele noastre! Pe larg: în caz că faci iarna accident, pe un drum care, cu siguranţă, nu este semnalizat (“polei”, “zăpadă”, etc.) şi nu ai echipament de iarnă, plăteşti din propriul buzunar pentru că ai stricat drumul Statului! Cum? După ce că ne rupem maşinile pe drumurile de care ar fi trebuit să aibă grijă un Minister al Transporturilor care şi-a perfecţionat competenţele la furat bani de la stat şi din buzunarele, mai generoase, ale Europei şi care a reuşit trista performanţă de a reface de zece ori un proiect pentru 14 km de autostradă, care tot trece prin curţile oamenilor fără ca aceştia să aibă habar despre aşa ceva, trebuie să ne plătim singuri accidentele în condiţiile în care plătim oricum CASCO, RCA şi altele? Ei bine, oricât ar părea de incredibil, strigător la cer şi oricât de tare v-aţi indigna, asta plănuia CNADNR să facă pentru a scoate, vezi Doamne, bani de întreţinere pentru drumuri în sezonul de iarnă!
DRUMARII VOR BANI DIN BUZUNARELE NOASTRE, PE LÂNGĂ RCA. Ieri însă, prevederile cu privire la despăgubirile acordate în cazul producerii unor evenimente rutiere ce afectează infrastructura, având drept cauză lipsa dotării cu lanţuri şi anvelope de iarnă, au fost anulate de către Senat, au anunţat Federaţia Operatorilor Rutieri de Transport (FORT) şi Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE). \"În mod abuziv, Ministerul Transporturilor, contrar poziţiei exprimate de FORT şi APTE, a încercat să elimine posibilitatea utilizării RCA în cazul în care un autovehicul ce nu era dotat pentru circulaţia în condiţii de iarnă ar fi afectat elemente de infrastructură, încercând să obţină o despăgubire directă din partea participantului la trafic, plecând în mod eronat (Ministerul Transporturilor – n.r.) de la premisa că trebuie ca iarna să circule autovehiculele pe gheaţă fără ca drumarii să îşi facă datoria\", susţin transportatorii. Mai mult, reprezentanţii transportatorilor precizează că,
PRIN ELIMINAREA DE CĂTRE SENAT A ALINIATULUI 6 AL ART. 45 DE LA ART. 3 PCT.1, RCA-UL ÎŞI REINTRĂ ÎN DREPTURI ŞI POATE SĂ DESPĂGUBEASCĂ ADMINISTRATORUL DRUMURILOR, SALVÂND ASTFEL DE ABUZURI PLĂTITORUL DE TAXE DE DRUM.
De asemenea, prin completarea de la art. 102 alin. 1 pct. 28 ce impune semnalizarea drumurilor acoperite de zăpadă, polei sau gheaţă, solicitarea FORT şi a APTE au fost preluate, administratorul fiind astfel obligat să asigure condiţii corespunzătoare pentru circulaţia în condiţii de iarnă. \"Sperăm şi vom insista ca şi Camera Deputatilor să menţină aceste modificări pentru a evita lipsa de răspundere a Ministerului Transporturilor şi abuzurile CNADNR\", au mai declarat reprezentanţii FORT şi APTE.