Cod de etică pentru îmbunătăţirea imaginii economiei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cod de etică pentru îmbunătăţirea imaginii economiei

Economie 09 Iulie 2010 / 00:00 324 accesări

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham) a lansat un cod de guvernanţă corporatistă, respectiv o serie de recomandări şi principii care, implementate de companiile de pe piaţa locală, ar duce, potrivit AmCham, la îmbunătăţirea imaginii economiei româneşti şi la atragerea de investitori. „Ideea realizării acestui cod a venit în 2008, după o perioadă de creştere economică a României şi când au apărut primele semne ale crizei. Acest cod asigură, printre altele, transparenţă şi responsabilizare în afaceri. De asemenea, aplicarea principiilor din acest cod de către companii va îmbunătăţi imaginea economiei, va încuraja investiţiile străine şi va reduce riscurile crizei”, a declarat, ieri, la lansarea codului, Anda Todor, managing partner în cadrul casei de avocatură Salans, membră a AmCham. În opinia sa, acest cod care se adresează tuturor companiilor din România este prima iniţiativă de acest gen, în afara Codului de Guvernanţă Corporatistă al Bursei de Valori Bucureşti. AmCham România este, astfel, una dintre primele organizaţii din România care oferă companiilor membre un set de principii de guvernanţă corporatistă recomandate chiar şi acelor companii care nu sunt listate la bursă. Codul de Guvernanţă Corporatistă vrea să sprijine companiile membre în administrarea afacerilor, în interacţiunea cu diferite entităţi, precum şi în stabilirea celor mai bune practici de supraveghere şi raportare. Codul acoperă principiile prevăzute de Legea societăţilor comerciale, dar introduce şi recomandări noi pentru situaţiile neclare sau neprevăzute de lege.

Taguri articol


12