Trei din patru companii din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG) au risc de insolvenţă peste medie, în următoarele 12 luni, avertizează cei de la Coface. În ultimii şapte ani, veniturile din FMCG au crescut cu 26%, în vreme ce numărul companiilor de profil a scăzut cu 17%. Totodată, doar două din zece companii înregistrează venituri mai mari de un milion de euro. Evoluţia este inegală, însă. Astfel, comerţul cu ridicata al zahărului, ciocolatei şi produselor zaharoase a scăzut cu 20%, în timp ce vânzările de fructe şi legume au crescut cu 22%, în principal ca efect al scăderii TVA. Nu-i de mirare că avansul economic curent e bazat pe consum și, implicit, pe importuri tot mai mari. „Ponderea consumului în formarea PIB este de 75%. Asta nu-i o problemă în sine. Problema apare atunci când constatăm că acest consum nu trage după el și producţia locală, nu angrenează investiţii domestice. Este, din păcate, un consum care se duce foarte mult în import“, spune oficialul Coface Iancu Guda.