Codul de Bune Practici ar putea fi amânat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Codul de Bune Practici ar putea fi amânat

Eveniment 09 Ianuarie 2010 / 00:00 407 accesări

Patronatele din industria alimentară au solicitat vineri ministrului Agriculturii amânarea aplicării legii Codului de Bune Practici pentru modificarea acesteia, în urma unor discuţii cu reprezentanţii supermarketurilor, sesizând neclarităţi, în special, în privinţa termenelor de plată, a spus preşedintele Romalimenta, Sorin Minea. “Acea parte finală a legii, cea cu termene de plată, poate să creeze o distorsiune de piaţă foarte periculoasă. Legea a fost făcută foarte rapid şi fără participarea celor de la supermarketuri şi sunt interpretări diferite privind costul de achiziţie. O lege stufoasă este greu de aplicat, interesul meu este ca legea sa fie scurtă, clară, uşor de aplicat şi să aducă un avantaj şi consumatorului final care trebuie să cumpere”, a explicat Minea. Potrivit acestuia, în legea supermarketurilor (n.r. - Legea Codului de Bune Practici cu produse alimentare) exită câteva puncte care o fac foarte greu aplicabilă. “Dacă va intra în vigoare în câteva zile va duce ori la creşterea preţurilor, ori la imposibilitatea aplicării acesteia. L-am rugat pe ministru să invite supermarketurile la o discuţie şi să suspende aplicarea acesteia pentru o perioadă de o lună sau două până se încheie negocierile. Până atunci o să semneze toată lumea şi legea va capăta un caracter lucrativ”, a adăugat Minea. Legea comerţului cu produse alimentare a fost aprobată în 16 septembrie în Parlament. Prin acesta se elimină taxa de deschidere de magazine, care varia între 1.000 şi 15.000 de euro, precum şi taxa de remodelare, taxă fixă care se solicită pentru modernizarea magazinelor existente, care varia între 1.000 şi 5.000 de euro. Prin legea Codului de Bune Practici, taxarea de listare a articolelor, care putea ajunge până la 500 euro pe produs, se va putea diminua ca urmare a competiţiei reale între reţelele de logistică. Tariful serviciului de marketing, care se solicită pentru mercantisarea produselor, alocare de spaţiu la raft şi prezentarea produselor la raft, asigurarea de reclame, ce putea ajunge până la 10% din cifra de afaceri lunară, se estimează că va fi diminuat cu 2-4%. În ceea ce priveşte serviciul centralizat de cumpărare, care putea fi între 0,5% şi 2% din cifra de afaceri lunară, se estimează o diminuare între 0,3 şi 1% din cifra de afaceri lunară. Serviciul de distribuţie naţională, taxă cuprinsă între 2,5 şi 5% din cifra de afaceri lunară rămâne neschimbată. Această taxă se solicită pentru asigurarea vânzării la nivel naţional în întreaga reţea logistică.



12