Codul de bune practici în retail avizat în 2008 de Consiliul Concurenţei nu a avut rezultatul scontat, producătorii chestionaţi de autoritate arătând că taxele de marketing sau deschideri de magazine ale retailerilor au fost înlocuite sau redenumite, iar problemele cu fluxul de numerar au continuat. Consiliul Concurenţei a avizat, în 2008, Codul de bune practici pentru comerţul cu produse agroalimentare care presupunea un contract cadru în relaţia furnizor - comerciant, delistarea produselor cu notificare prealabilă, furnizorul nu era obligat să contribuie la costurile de marketing sau deschidere magazin şi termene de plată rezonabile, dar nu mai mari de 30 de zile la produse agroalimentare. La un chestionar al Consiliului Concurenţei, producătorii au declarat că au avut în continuare probleme cu fluxul de numerar, valoarea comenzilor s-au diminuat şi în acelaşi timp a crescut numărul de comenzi cu valoare mică, s-au majorat costurile logistice şi au fost afectate stocurile şi oferta de produse către consumatori. În acelaşi timp, taxele de marketing, taxele de schidere/amenajări/renovări au fost înlocuite sau redenumite, efectele în piaţă fiind aproape inexistente, potrivit autorităţii de Concurenţă. Consiliul Concurenţei menţionează că la nivel european este în curs de elaborare un cod privind practicile comerciale neloiale din lanțul de aprovizionare cu produse alimentare şi nealimentare - Carte Verde - care va fi aplicat în toate statele Uniunii Europene. Acesta ar putea include dreptul autorităților competente de a impune sancțiuni, posibilitatea de a ordona respectarea bunelor practici, de a obține despăgubiri şi de a impune amenzi cu efect de descurajare. În prezent, în România, autoritatea de concurenţă poate interveni doar în cazul unei poziţii dominante şi al unui abuz de poziţie dominantă.