Dacia-Renault și sindicatul său pus pe harță își iau o palmă peste față de la președintele Comitetului Economic și Social European (CESE), Henri Malosse. „Amenințarea cu mutarea producției Renault din România este exagerată“, spune Malosse, prezent la București. Declarația vine la o zi după ce premierul Victor Ponta a punctat că, „dacă cei de la Dacia o mai țin în mitinguri, sigur se mută producția în Maroc“. Peste 7.000 de sindicaliști de la uzina din Mioveni au protestat joi, cerând finalizarea autostrăzii Sibiu - Pitești și schimbarea unor prevederi considerate de ei abuzive din Codul Muncii. Replica de la Centru a venit imediat - „Dacia e pe profit. N-are pierderi pentru că nu-i gata autostrada. Și știu și care este nivelul de salarizare din uzină...“. Vineri, șeful CESE i-a dat dreptate premierului, însă a punctat că îmbunătățirea infrastructurii trebuie accelerată: „Lipsa autostrăzii Sibiu - Pitești costă Renault 30 de euro în plus pe mașină, pentru transportul până în Ungaria. Guvernul a asigurat Renault că autostrada va fi gata până în 2020, deși termenul inițial era 2018. Nu fac lobby pentru constructorul auto, dar investiția sa aici este una strategică, pe termen lung. Eu nu cred că deadline-ul va fi depășit cu mai mult de 3 - 6 luni. După ce trece termenul-limită, sigur se va face ceva. Tocmai de aceea, relocarea în Maroc mi se pare exagerată“. Și hai să fim serioși. Uzina Renault de la Mioveni este a patra cea mai importantă din lume, așa că amenințarea cu relocarea este mai mult retorică.